Julen är ett kommersiellt påhitt

Vi har blivit lurade och vi vet om det  men ändå så gör vi inget åt det. Tomten finns inte. Inga barn tror på tomten längre. Men vi är ju inga barn längre, min yngsta lillebror är 16 och slutade tro på tomten för säkert fyra år sedan. Inte nog med att han har slutat tro på tomten nu har han dessutom förlovat sig på självaste julafton. Iklädda mysbyxor i ett knappt julstädat rum har de bytt ringar och nu firar de med coca cola.. hmmm Vem fan är så dum att man förlovar sig på julafton!!?? Det är absolut FÖRBJUDET att förlova sig i samband med en högtid.. Förlovning ska ske (om det nu verkligen måste ske) på en helt vanlig vardag bara för sakens skull. Guldfynd säljer förlovningsringar för flera miljoner kronor varje jul och detta är tack vara alla naiva tonåringar som istället för att tro på tomten tror på kärleken. Kärlek finns inte, det är liksom julen ett kommersiellt påhitt. Kärlek får oss att spendera pengar på allt som man aldrig skulle köpt annars, som till exempel sexiga, obekväma underkläder med spets och massproducerade rosor. Googlar man på ordet kärlek så blir man direktlänkad till www.interflora.se ..

Oj nu har jag visst kommit bort helt från ämnet.. jo tomten var det. Vi tror inte på tomten men hur det än kommer sig så tvingar vi ut farfar i kylan för att at ta på sig mask och luva, slänga säcken över axeln och knacka på dörren och ropa Ho ho finns det några snälla barn? Jag ska bara åka ner och köpa tidningen. Det har aldrig funnits nån affär som är öppet och säljer tidningar på eftermiddagen den 24 december. Men farfar, du har ju inte längre någon bil så den där lätta gick vi inte på i år igen. Farfar tycker det är jättekul att spela samma skådespel varje år så vi låter honom hållas... Okej jag erkänner, vi älskar det. Vi håller alltid på traditionerna. Eller nej för i år köpte vi ju inga nötter, det är aldrig någon som äter dom ändå.

Kladdiga knäck och brända köttbullar och mindre givande konversationer om årets julskinka. Det finns ingen perfekt julskinka. Julen är enda gången på året som pappa gör egna köttbullar. Detta året var inget undantag förutom att jag och Madde fick uppgiften att rulla alla (1,5 kg köttfärs). De första var små och runda men på slutet liknade de mest ojämna tillpluffsade biffar. På julen får man absolut INTE äta Mamma Scans köttbullar. Hellre äter jag köttbullar som är gjorda på köttfärs från Ica med utgångsdatum 2 november.

Varje år den 24 december sitter 4 miljoner svenskar ihopträngda med släktingar framför teven och tittar på Kalle Anka. Jag har sett det i 21 år nu men aldrig förr har Kalle Ankas näbb varit så stor. 42tums TV är ett STORT fenomen för sig. Arne Weise borde göra comeback.. Vem fan är Ann Lundberg? Och vad hände med Svensson svensson firar jul?? Hur kunde SVT ens komma på tanken att ta bort det från TV-tablån? jag trodde ärligt talat det var tryckfel i tidningen när jag lästa att de sände Andra avenyn istället. Det måste vara SVTs sämsta serie någonsin. Är det verkligen public service? Nä besviken blev jag.

Om inte julen är ett kommersiellt påhitt så är det iaf ett överskattat ståhej,
som jag faktiskt tycker väldigt mycket om.

God Jul!


Hhahah måste tilläga att i mitt förra inlägg skrev jag att jag kanske kommer att uppdatera bloggen nångång runt jul. Oj så rätt jag hade..

Kommentarer
Postat av: emma

hahaha! roligt inlägg!
:D
Uppdatera mera vettja!

2007-12-26 @ 00:02:23
URL: http://missnielsen.blogg.se
Postat av: Carro

Andra avenyn kan suga kuk!

2007-12-26 @ 20:09:19
URL: http://fittler.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0