Big XL Body

Kära Blogg jag måste lätta mitt hjärta för någon och det blir dig. Jag gick på stan idag och funderade lite över klädstorlekar. Okej jag vet det kanske inte direkt är något ilandsproblem men varför finns det bara udda storlekar på REA-kläder? När man för en gångs skull hittar nåt snyggt som dessutom är till ett billigt pris så finns det enbart i storlekar som XS och XL. Det är väl typiskt. Och sedan tycker jag det är näst intill förbjudet att tillverka kläder i större storlekar som absolut inte klär en person som drar storlek XL. Och då menar jag det egentligen så osmickrande plagget body. Ni vet en sån där som man knäpper mellan benen som ser ut som en jymnastikdräkt man hade när man var 5 år. Jag tycker faktiskt inte det är okej att ha på sig en sån när man är lite fylligare. Jag köpte en body idag, jag är en storlek M och det är på håret att jag inte ser ut som en stoppad korv i den. Jag ska dock bara ha den när jag är på dansskolan. Skönt att ha ett plagg som inte åker upp över magen när man gör konstiga rörelser. Det  är viktigt att känna sig bekväm när man dansar tycker jag. För er som inte vet så började jag och Becca showdansa i onsdags. Det är askul verkligen! Sedan när vi lärt oss dansen kan vi showa för våra vänner :)
Danslektionerna kostar på 800kr för 12 gånger. Det är ju som hittat tycker jag.

Nu ska jag dricka lite Pepsi och äta godis och slänga på en film.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0