Badanka

Jag har tagit ett bad i mitt badkar med massa skum, jag såg ut som en tomte. Ni fattar inte hur avslappnande det var fast nu är jag ännu tröttare än vad jag var innan så jag funderar på att ta en liten powernap på soffan innan Karins vänner kommer,, det blir kombinerat pepparkaksbak med förfest. Så där bra gick det med mitt undvikande av fester men jag ska försöka hålla god min hela kvällen. Jag ville ju se stjärnor på is med det blir nog inget med det tyvärr.. Mitt rum är tyvärr inte så ljudisolerat annars hade jag kunnat slänga mig på sängen och läsa en bok och äta lördagsgodis,, hmm det lät som en bra idé.
När jag låg i badet funderade jag på om det är möjligt att dränka sig själv i ett badkar, inte för att jag skulle få för mig att göra det men det är så tyst och skönt under vattnet. Om man ligger i badkaret på mage och bubblar lite under ytan och sen håller andan, den tystnaden är den bästa, då är man i sin egna lilla värld. Fast när man ligger på mage så flyter rumpan upp över vattenytan, det blir en ofrivillig svankning,, haha och så blir man lite kall till råga på allt.
Det är nog allt badskum som gör att jag är trött i ögonen. Nähäpp nu ska jag skeda lite med mig själv. Kul att ni bjudit mig på så många fester ikväll men som Rikard skrev till mig så är jag en gammal tant som behöver vila :) Det är inte för att jag är en tråkig människa som jag inte festar, jag sätter bara hälsan i främsta rum ;) Pappa tror att jag kommer leva tills jag är 100 för att jag tränar och äter ofantligt mycket gröt och grönsaker,, När jag blir gammal ska jag bo på en vingård med min toyboy och så ska jag äta choklad varje dag och bli en rund gumma med hängbröst.


Ett svalkande nakenbad in the ladies pond, Hampstead Heath, London sommaren 2007

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0