Hemvändare

Ikväll är det den stora festarkvällen nummer 1 och vet ni vad jag ska göra? Jag ska sitta hemma hos pappa i soffan och se på tv :) Det sägs att juldagen är en dag då alla hemvämdare går att finna på de lokala nattklubbarna. Inte i Jönköping, här finns inte många hemvändare. Alla (nästan) bor kvar i Jönköping, trogna till staden och lämnar den aldrig tills döden skiljer dom åt. Men jag kan delvis förstå dom, Jkpg är en bra stad men jag blir rastlös av den. Fast för mig som bor i Falun är det som att komma till en storstad när jag entrar jkpg.


Istället för att stå och huttra i kylan i köerna till nattklubbarna ska jag ha juldagsmys med de här två. Kalla mig tråkig om ni vill men jag är för gammal för sånt där :) Hemvändning för mig är att umgås med familjen.


Man kan inte säga annat än att Jönköping är vackert. I år ska jag lägga ner hela min själ på att hitta ett sommarjobb i Jönköping mitt i lågkonjunkturen. Jag vill dricka ett glas vitt på piren med Sara och gräva i sanden på Vätterstranden med Linus :) Näe nästa sommar ska inte spenderas uppe i Dalarna!

Ha en kul kväll!

Kommentarer
Postat av: S2

Läste ditt gamla blogginlägg om SAS på Sture...vad fan hände med det där egentligen? Haha

2008-12-27 @ 12:11:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0