Julstäd

Städa, städa varje fredag och så varje jul det tycker jag är kul! Nu är det julstäd i stugan minsann,  jag och Christoffer har städat hela köket kliniskt rent, inte en enda fläck finns det.

 
Till och med skåpsdörrar måste putsas när det julstädas, Christoffer gnuggar för fulla muggar. Jag har putsat kakel och köksbänkar. Det är så rent så att det blänker.


Ikväll och fram tills vi stupar ska jag och Christoffer ha Harry Potter marathon, hur ska vi annars fira att han fått jullov? Pepparkakor, glögg och Harry kan knappast bli bättre. Den sista filmen är på nedladdning för den har vi ännu inte inhandlat. Nedladdning is the shit. Jag har hittat min politiska läggning, den är tvåkönad, Moderat/Piratpartist.

Om en halvtimma ska jag ha mitt sista seminarie på engelskadistans kursen. Skönt att ha det avklarat, men innan det måste jag bunkra upp med lite te, jag är beroende.
Efter seminariet ska jag ut och gå en långpromenad, det kommer visserligen hinna bli mörkt men risken är att jag blir förslappad annars. Om jag hade tänkt på att det inte finns någon snö här så hade jag kunnat tagit med mig löparskorna så hade kunnat gå ut i alla skogar runt omkring och sprungit,, eller ännu bättre, tvingat Christoffer att köra upp mig till Grännaberget så hade jag kunnat springa i spåren där.
Jag har hittat pappas gömma med skumtomtar, han och Christoffer har redan tryckt i sig ett kilo (sant), men jag är tapper som håller mig till julafton,, usch vilken pärsch.

So long alles!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0