Michelinangie

Titta jag ser ut som en fet michelingubbe när jag är ute och promenerar! Den gula reflexvästen är ett måste när man bor ute på landet, jag ser ut som en förstoppad lysmask. En och en halv timmes promenad blev det, asskönt var det!



Nu har vi nyss kommit hem från vårat julmatshandlande på Ica Maxi. Varför måste alla nödvändigtvis handla mat samtidigt? Kundvagnsmarathon var ett måste,, kundvagnstetris kanske man skulle kunna kalla det istället. Fy fan vad dyrt det är med julmat, tur att jag är metallarbetarbarn annars hade jag fått äta havregrynsgröt på julafton. Vi köpte frukt till fruktskålen för 300 kr! jisses vad frukt vi får äta nu. Pappa vart lite bekrymad över att han köpte så mycket choklad som han brukar göra, som om det han köpte inte skulle räcka, hallå i lådan.

Det gick nästan helt smärtfritt att handla idag, vi hade gjort en strategisk inköpslista. Innan vi åkte så målade vi upp en karta av Ica Maxi i huvudet och skrev upp allt vi skulle ha i den ordningen som de finns i affären,, vadå att vi handlat på Ica Maxi för ofta, vi vet var allt finns.. Lite klurigt var det dock att hitta coktailbären.
Min värld höll på att gå samman när vi insåg att skumtomtarna var slut, vi skulle ju laddat upp med värsta lagret men vi får klara oss på de få skumtomtar vi har hemma.. (usch det kändes jobbigt att skriva så)
Vad som var ännu värre var att min sista julklapp på önskelistan var slut!!! Björn Gustavssons Underverk på DVD var totalslut,, Hur ska nu tomten kunna göra mig helnöjd på julafton?

Det är fan en fröjd att handla på Ica Maxi i Jönköping, det är heta karlar överallt ju,, jag skulle kunna stå vid mjölkkylen och spana en hel dag om det inte var så jävla kallt. Nä men faktiskt, de finaste killarna finns i Jönköping MEN jag står inte ut med dialekten... Jag blir lika chocka varje gång jag kommer hem hit,, usch är det så jag pratar?? Njaa tror inte det va..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0