Sälen: Kallprat i liften och blixten

Vill ni veta exakt hur frustrerande det är när internet inte fungerar som det ska? Det tog halva min dag att öppna webbläsaren så läs långsamt nu. Att ladda upp bilder är bara en fantasi just nu, när jag kommer hem från Sälen är det jag som ringer Tele 2 och gnäller lite.
Väderprognosen är kanonväder, blå himmel, sol och kallt som i nordpolen. Det vandar isbjörnar och pingviner runt stugknuten, idylliskt vinterlandskap vad mer kan jag säga..
Vart lite sent ut i backen idag för bolaget tog frustrerande lång tid och till råga på allt så var Thommie tvungen att köpa resorb på apoteket, vätskeersättning är det bästa, antar att han behövde det efter allt han drack igår,, vi andra ligger lite i lä så nu får vi jobba på att komma ifatt.

Finns det något tråkigare än kallprat hos frisören? Jag har svaret på det, kallprat i ankarliften är inte helt okej där standardsamtalet handlar om vädret,, "vackert väder idag icke sant? Hur kallt är det? Kom du igår? Hitta på några roligare frågor nästa gång,, humpf.. Det har varit så kallt idag så jag har bokstavligt talat förfryst mina fötter,, borde gå och klaga på att de inte har pälspjäxor,, ge mig pjäxor gjorda på björnpäls så hade jag varit lycklig! Sitter just nu och väntar på att bastun ska bli varm och sipprar på ett glas vin,, Rikard och Christopher agerar kockar och fixar klyftpotatis "Du kan va en kock..." Värsta lyxhotellet ju, jag är överlycklig, missade lunchen och tog en hutt jäger istället.

Rikard har krossat mitt hjärta..
Zacke säger: Men ni två är ett par eller?
Rikard säger: Nej Faaaaan  (med avsmak i rösten)
Jag grät inombords och imorgon är det jag som hoppar från siftliften.. Hade Rikard varit min pojkvän hade jag skjutit honom för längesen,, gumman och älskling är faktiskt inte helt okej att säga till mig..

Bastun borde vara varm nu, vinet är slut i glaset och maten är i ugnen så bäst att avrunda nu kanske.. Kalle 8 år har inte visat sig idag, jag är besviken. Åh jag glömde skriva om blixten den bästa backen, den är vit.. eller medelsvår som de så snyggt har skyltat dit, det är inget folk i den backen så jag får hela körfältet för mig själv, jariba!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0