Säfsen here I come

Ja snart bär det av till Säfsen (en liten skitskidort i Dalarna). Jag och Becca har hoppat på ett uppdrag som vi fått genom skolan. Det är någon slags fältundersökning, vi ska stå i längdskidspåret och jaga längdskidåkare so ska fylla i enkäter huruvida det är okej att betala eller inte för att få åka i spåren.. Vi ska med andra ord stå ute i kylan tre timmar lördag, söndag och se trevliga och påflugna ut.. Det bästa är att vi får gratis liftkort, skidor, mat, stuga, och så får vi låna skolans bil :) GRATIS ÄR GOTT!! Får inte glömma att fylla thermosen med blåbärssoppa,, det blir fint det.

När jag var liten brukade vi åka till Säfsen på sommaren och hyra stuga. Mina föräldrar var väldigt mycket för svensk sommar,, så det blev till att varje (nästan) sommar trycka in sig i bilen åka hela långa vägen upp till dalarna.. kommer ihåg att det aldrig kändes som om man skulle komma fram,, Pappa, pappa hur många mil är det kvar!!??? hmm undra hur många gånger man ställt den frågan? medans alla andra åkte till Mallorca så badade vi i nästintill minusgradigt grummligt vatten och strövade runt i Dalarnas skogar och plockade blåbär livrädda för att råka stöt på en björn.
Jag har många roliga minnen från Säfsen men några dåliga oxå.. en gång så skulle jag och Therese (min lillasyster) se vem som kunde kasta stenar längst, och woops så slant en sten snett och den hamnade på motorhuven på en bil. Vi blev så rädda att vi sprang och gömde oss och mamma och pappa var tvungna att springa runt hela stugbyn för att hitta oss.. Det hela slutade med att vi fick en fet utskällning och pappas semesterkassa tunnades ut (ägaren till bilen var tämligen mindre glad).

Sist jag var där var jag 12 år och hade min första sommarflirt ;) I stugan bredvid bodde det tre trillingar från Skinnskatteberg. Det var kärlek vid första ögonkastet.. eller hmm så kanske det inte gick till.. Uttråkad och överenergisk som jag har förmåga till att bli så knuffade jag ner samtliga trillingar från bryggan ner i plurret.. Kärlek börjar med bråk så sant som det är sagt. När veckan var slut brast mitt hjärta och jag kommer aldrig komma över det.. Kärleken är grym..

Det ska iaf bli kul att se om det ser likadant ut nu som det gjorde för 10 år sedan. Väskorna är packade och kroppen är förberedd på större blåmärken och mindre benfrakturer..

Så Säfsen here we come!!!

Kommentarer
Postat av: CArro

Haha, jag lovar att trillingarna heller aldrig kommer glömma den sommaren. kissar fortfarande i sängen och vaknar genomsvettiga av mardrömmar med dig medverkande.

2008-02-18 @ 10:16:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0