Brats med Dalmål

Jag gillar inte brats. Jag avskyr snygga killar som vet om att de är snygga och tror att de kan få alla de pekar på. Usch fy fan för killar med vad som kallas ett snyggt "idealutseende".Fina att titta på men så jävla tråkiga att prata med så att inte ens en döv vill sällskapa med dom. Brats är bland det värsta jag vet och vad som är ännu värre är när de öppnar munnen och pratar dalmål. Stod i kön till kassan på bolaget när två bratsnygga killar kommer fram och pratar med killen bakom mig i kön. Iklädda pikétröjor från Lacoste respektive Lyle & Scott, solbrillor och senaste jeansen med perfekt hår och brunbrända, vältränade armar. Jag totalälskade såna killar för bara ett par år sen. Men det var innan jag blev äldre och förståndigare och förstod bättre. Jag höll på att kräkas kaskadspyor när jag såg dom. Dalmål är mysigt men när såna som dom pratar det så missbrukas hela dialekten och hela Dalarnas image och traditioner smutskastas. Jag får obehagliga rysningar i hela kroppen när jag tänker på dom. De skulle ut ikväll och ragga på brudar. I fall att de skulle få med sig någon trevlig dam hem (vilket de förstås har räknat med) så inhandlade de vad de valde att kalla det för "flickdricka". Nåt måste de väl ha att bjuda på för att mjuka upp damerna. Över min döda kropp att jag skulle följa med en sådan hem. Inte ens några trevande danssteg skulle jag ta tillsammans med en sån där typ.

Brats som pratar stockholmska eller skånska, ni är accepterade. Men detta är enbart för att ni redan ser dummare ut än vad ni låter. Dalmål vill jag endast höra på mysiga personer som hellre är intressanta än ytligt snygga.

Dagens tanke:
Skönhet kommer inifrån.


   +  = Nej tack

Kommentarer
Postat av: Carro

dalmas-brats är patetiska. skulle dog bege sig till fjollhäng i Sthlms innekrets skulle dom bli utskrattade och få nek vid varje krog. Den dagen dom kommer in på brat-ställen kommer jag stå och skaka rumpa i vip med runar.

2008-07-12 @ 14:45:53
URL: http://fittler.blogg.se/
Postat av: Sofia

hoppas du är nöjd nu när jag skaffat blogg:))

2008-07-12 @ 16:15:59
URL: http://soffiproppbloggen.blogg.se/
Postat av: brat

oj asså kan de finnas mer fördomar om både dalmasen, sthlmaren,skåningen o bratsen.. OH MY GOD asså

2008-07-14 @ 17:08:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0