Dalarnas stolthet

Nej, det är varken Gunde Svan, Tony Rickardsson, Magdalena Graaf eller Jussi Björling jag pratar om. Det är Susanna Kallur. Vilket jävla stjärnskott! Tittade nyss på firandet av Kronprinsessan på Borgholm där Sanna fick ta emot Viktoria-priset. Jag brukar inte imponeras av friidrottare men med henne kan man inte låta bli. Från lilla, lilla, lilla Falun kommer en av världens bästa friidrottare och vad ännu häftigare är att hon fortfarande bor kvar i lilla, lilla ,lilla Falun. En gång när jag var och fikade på Kopparhatten så satt både Sanna och Jenny vid bordet bredvid och fikade och spelade yatzy.. Detta är dock vardag för falubor för båda systrarna syns ofta ute på stan.
Jag funderade på vad det kunde vara i paketet som Sanna gav till Viktoria. Kan det ha varit en falukorv, kopparklump från gruvan, statyett av hoppbackarna eller kan det ha varit Jerringpriset som Sanna fick 2006?


 

Kommentarer
Postat av: Sofia

haha erkänn att du fortfarande e hemligt kär i mediehus-Danny, Idol-Danny och audio video killen! haha

2008-07-15 @ 16:44:56
URL: http://soffiproppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0