Dumförklarad multiplicerat med 4

Idag har jag inte riktigt haft huvudet på skaft.. Kan det bero på att helgen börjar närma sig med stormsteg? Jag var snurrig som aldrig förr på jobbet. Första fikapausen började det med att Mariell berättar om hur många nationaliteter som flyter i hennes ådror.. Ganska många,, ååå säger jag, Så då är du en sån där fyrvägskorsning?? haahahaha skrattet flödar över hos samtliga som befinner sig vid bordet,, Utan att reflektera över det så säger jag att jag är minsann "Jättesvensk" hahhahaha skrattet når bristningsgränsen. Ibland har jag tendens till att säga korkade saker utan att vara medveten om att det är korkat. Ännu värre är vid lunchbordet när Mariell och Kalle diskuterar hur mycket frukt och grönt man ska äta om dagen. Kalle påstår att man ska äta ett halvt kilo grönt. Nej men Kalle säger jag.. Det är väl bara 500 gram man ska äta eller??? Tystnad kring bordet,, sekunderna tickar iväg och plötsligt ringer en klocka i mitt huvud som påminner mig om lågstadiets hjälplektioner i matte och mina kinder börjar hetta och antar en färg en nyans rödare. Kalle är typ jättesmart och det där var absolut sista gången jag lunchar tillsammans med en civilingenjörsstudent.
Som om inte detta vore nog så välte jag ner en hel kartong med nässpray på golvet när jag skulle köra förbi med vagnen. Vilken jävla smäll!!! Jag såg allt i slow motion hur min vagn stöter emot kanten på kartongen full med spray och hur de sakta och högljutt slår i betonggolvet. Folk runt omkring vänder sina huvuden i slow motion för att se vad det var som orsakade en sådan kraftig smäll. Det enda som inte gick i slow motion var Gunnar (chefen) som hastigt dyker upp med huvudet bakom hyllorna och pustar ut över att det inte var någon större skada skedd. Pjuhhhh...

Idag kom Becca tillbaka till Borlänge så nu ikväll har jag hängt hos henne, Det var asnice för jag har saknat henne jättemycket. Kommer sakna att hänga där sen när jag flyttat. Jag är överlycklig för Becca ska följa med till Hannas sommarstuga :)


Så här såg jag typ ut fast värre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0