Half way

Nu har jag kommit halvvägs på mitt sommarjobbande och det känns som om det är olidligt lång tid kvar. Jag räknar timmarna i flygbiljetter, stranddrinkar och höstmode. Då känns det genast mycket enklare :) Igår trodde jag dagen aldrig skulle ta slut och jag var mer frustrerad än någonsin. Jag vill gömma mig i brandrummet och aldrig mer komma fram förrens klockan blivit sju. Idag sover Carro på alvedonen borta vid PB och jag kommer älska åsynen av hennes sovande nuna och afrokrull.
Idag åker Becca till Sthlm så nu är jag ensam på Tjärna igen så då kanske jag ska passa på att flyttpacka, plugga och flyttstäda lite.

Vad gör man på dejt i Borlänge? Detta är veckans ilandsproblem som jag måste hitta en lösning på för att tillfredsställa mig själv. Att gå ut och äta må dock vara lite formellt så jag måste komma på nåt bättre,,, humhumdidum tänk tänk tänk. Tills på fredag måste jag hittat en lösning på problemet.. hmmmmm (jag tänker så det knakar) hmmm man kanske kan googla?

Nä nu ska jag ringa IKEA och be dom flytta leveransen av mina möbler till måndag 4 augusti. Jag flyttar in 1 augusti och skulle fått leveransen 31 juli. Jag trodde Kopparstaden skulle vara tillräckligt schyssta och låta mig flytta in en dag tidigare. men icke det. Hoppas istället på att Tunabyggen är bättre och låter mig bo kvar över helgen annars är jag hemlös för andra gången i mitt liv. Första gången jag var hemlös var när jag bodde i London och var utan hem i 10 dagar. Det var ett äventyr i särklass. Utflyttningsdag är 31 juli och inflyttningsdag 1 augusti,, shit jag måste hålla tummarna för att Tunabyggen inte slänger ut mig..

Nu har jag ringt IKEA och ändrat leveransdatum till 4 augusti. IKEA har den absolut bästa telefonservicen!!!! Killen jag pratade med gjorde nyss min dag. Nu måste jag bara fråga Gunnar om det går bra att jag jobbar tidigt skift 1 och 4 augusti annars krockar mina tider. På fredag nästa vecka måste jag hämta nyckeln på Kopparstaden och de stänger kl 16 och jag slutar kl 17 så jag måste helt enkelt sluta kl 15 för att hinna. Och på måndagen kommer min IKEA-leverans och då kan jag inte sluta 19, jag måste sluta 15. Håll tummarna för att Gunnar inte är på sressdåligt humör idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0