Hummerstek och bäverdöd

Igår föreläste jag här i min blogg om hur farligt det är med solen för man kan få hudcancer. Idag har jag varit ute hela dagen och plaskat i vattnet. Jag ser numera ut som en hummer. Den klassiska Sofia-brännan har satt sig på mitt bröst. Ni som känner Sofia vet att hon brukar ha tendens till att få en triangelbränna ovanför brösten :) hahaha. Hela min kropp bränns och dessutom har jag fått vatten i öronen så jag hör knappt mina egna andetag och knapprandet från tangetbordet låter som om det kommer från andra sidan av Dalälven.
När jag cyklade till Masenbadet höll jag på att ramla av cykleln av skräck. Framför mig uppenbarar sig något jag aldrig tidigare sett. En bäver blockerar min cykelväg. En stor, fet bäver med en sån där lustig svans som fungerar som fena och ser ut som en barkbit. Och vet ni vad det värsta var? Den var stendöd! Den låg vid vägkanten och blottade sitt rövhål upp mot skyn och jag var mer äcklad än någonsin. Men nu efteråt kan jag inte hjälpa att jag tycker lite synd om herr bäver. Det är hemst att ett litet liv kan avslutas så drastiskt tack vare oss människor som int väjer för passerande bävrar. Nä usch och fy på oss. R.I.P herr bäver från dalälven.

I fyra timmar låg jag i gräset vid vattnet och pluggade. Det gick jättebra och nu kommer jag ihåg en hel del grejer från kursen. Centralortsteorin, genuskontrakt, regional tillväxt och massa annat.
När det blev för varmt tog jag mig ett dopp. Det var jätteskönt i vattnet. Ytan var badkarsvarmt men om man sträckte ner fötterna mot botten var det uppfriskande kallt. Denna dagen har varit perfekt. Jag älskar att spendera tid med mig själv och bara njuta av mitt egna sällskap. Men allt för länge kan jag inte sitta i min ensamhet. Nu ska jag till Willys och handla nåt att grilla, sen ska jag till Pylonen och träffa mina best buddies här i Borlänge.

Ha det kjempegreat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0