I´m a lazy worm

Kan ni förstå hur mycket det tar på krafterna att klistra klisterlappar, konsolidera och skriva ut följesedlar? Min kropp värker, fötterna är som två stora klot, jag har klister under naglarna och laktulos i knävecken. Den här sommaren kan komma att bli seg men shit pommes vad pengar jag kommer tjäna och då är jag ett steg närmre min flytt till London. And that is just so fab! Redan efter tre dagar jobbandes har jag insett hur bekvämt det är att vara student. Plugga lite när du känner för det, kompletera lite när du inte klarar det, byt kurser om du tycker något är ointressant. På jobbet kan jag inte ta rast när jag vill, jag får inte klistra hur  jag vill och jag får inte ens ha på mig vilka kläder jag vill. Mitt jobb kanske inte är världens mest spännande men det är väl en merit att ha skitjobb oxå, fast egentligen kanske det inte är nåt skitjobb, det finns de som har värre, som till exempel städerskan på jobbet som går där varje dag och sopar samma golv, tömmer samma papperskorgar, skurar samma toaletter och blir ignorerad av samtliga arbetare. Det skulle jag aldrig utsätta mig för.
Jag funderade lite på hur jag ska översätta distansapoteket på mitt engelska CV, visst kan jag skriva att jag har arbetat åt svenska staten? Indirekt så är det ju faktiskt det jag gör, staten har monopol på apoteket och jag klistrar klisterlappar på statens apoteksgrejer, alltså jobbar jag åt staten :) Kan jag slänga in något med att jag jobbar för kungen? Vadå staten och kungen är väl typ samma sak...

Äsch mitt jobb är inte så illa som det låter. Lycka är när jag ser Carro och Tessan vandra runt med sina vagnar och veta att de har lika mycket lim under naglarna och klotfötter som jag har.

Oj shit jag måste sluta skriva nu för jag svimmar snart av trötthet!

Puss på er my lovers

Kommentarer
Postat av: Tess

glöm inte att du inte får skratta högt.

2008-07-02 @ 22:37:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0