Robinson Crusoe

Utan elektricitet i två nätter försmäktar vi på denna ö.

Vad jag inte visste var att stugan (eller huset, för det ar ganska stort) låg på en ö. Detta gjorde helgen genast mycket mer spännande. Började med att Stina kom och hämtade mig och Becca i Borlänge, sedan åkte vi i ilfart mot Hedemora och svängde av mot Grådö. På fastlandet stod underbara Hanna och väntade på oss redo med båten (ekan) som skulle föra oss ut mot Viljan. Ön låg inte alls långt ut men med en motor som går på tre knop och dessutom motströms så tar det sin lilla tid så att säga. väl framme möttes vi av totalt mörker. Perfekt terapi för mig som är mörkrädd och tror att det finns spöken bakom knuten. Huset var från 50-talet och möblerna var en blandning av allt från 50 till 90-tal. Mäkta imponerande kåk det där. Man fick lite saltkråkekänsla i kåken som påminde lite om snickargården. Tro mig, det regnade in och det var ugglor i mossen. Innan Becca kunde sova var hon tvungen att jaga en megastor nattfjäril som var stor som en talgoxe.  Usch och fy för insekter. Sängarna vi sov i sjöng på sista valsen men det är det som är charmen med att likt Robinson Crusoe vara strandsatt på en öde ö Igår vaknade vi utvilade och gick ut i solen och åt frulle. Sedan bar det av till Hedemora för sightseing och besök hemma hos Hannas föräldrar som bjöd på te och muffins.

På eftermiddagen firade vi Hannas födelsedag med tårta och massa bullar ute på ön med några av Hannas kära släktingar. Det var fett nice att träffa Samuel, Anna och Tom igen för det var typ åratal sen eller nåt.
När släktingarna lämnat ön blev det party on the altan. Först hade jag dock kräkts över samtliga som spelade kubb. Jag hatar att spela kubb över allt annat ;)
Sedan vart det grillning och "jag har aldrig" och mer alkohol. Becca drack sin andra flaska vin lite väl fort och kände hur alkoholen steg henne ur huvudet och gick in och deckade på sängen några timmar tidigare än alla andra. hehe det är humor det. När jag skulle sova trodde jag att jag skulle frysa ihjäl så Kalle och Andreas agerade sängvärmare och vi diskuterade kräftor såsom att signalkräftan håller på att dö ut.

Idag på morgonen så gick jag och Becca och lade oss på bryggan i morgonsolen och filosoferade. Samuel joinade oss lite senare. Modig som jag är så hoppade jag i vattnet fullt utrustad med simdyna i bigsize för feta barn. Jag flöt som en kork och vattnet var kallt som välkylt vin. Jag lovar att lägga upp bilder på facebook över mitt vansinnesdopp. Jag vaknade iaf om man säger så.

Vädret var helt skumt i helgen. Ena stunden regnade det och sedan var det solsken och sedan åskade det och regnade lite till och så höll det på hela helgen. Men jag älskade det ändå. När jag blir stor ska jag gifta mig med en man på öde ö och leva Crouse liv för all fortsättning. Just nu är jag hemma hos Becca och ligger i soffan och surfar. Jag har skaffat mobilt bredband från tele2. Asbra tycker jag. Men usch vad varmt det är här!!! måste ut på balkongen NU!!!!!

Puss på er mina små hallon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0