Jönköping

När man är borta från en plats under längre tid och sen kommer tillbaka så uppskattar man platsen mer. Jag kom och tänka på det igår när jag var inne i Jönköping på Friskis utejympa på Vätterstranden. Om man bortser från att det inte är 35 grader varmt och saltvatten så skulle man nästan kunna tro att Vätterstranden är den franska rivieran :) Tro mig det är absolutely fab! Jag älskar att gå strandpromenaden längs hela Vätterstranden ända bort till stationen. Piren är ju inte helt fel den heller om man säger så. Det saknar jag mest när jag är uppe i Dalarna, vatten. I Borlänge finns det inget vatten förutom fontänerna då. Men det visste jag ju innan jag flyttade upp så jag ska väl inte klaga. Kunde ju valt en annan studieort om jag velat ha vatten.
Så fort jag ser Vättern så vill jag nästan bo i Jönköping för alltid men jag vet att jag troligtvis inte kommer göra det. Kanske när jag blir gammal isf :) haha när jag gått i pension så ska jag köpa en lägenhet vid Vätterstranden med en privat strand. haha det skulle varit något. 
Saken är den att jag skulle bli för rastlös av att bo på samma ställe hela tiden.. haha jag har ju redan tröttnat på att bo i Borlänge. Men jag vet att framåt vårkanten så kommer Falun oxå göra mig rastlös.
Sen 2005 har jag haft 7 olika adresser. Gränna, Bexley, Notting Hill, Kensington, Falun, Finchley och Borlänge. Just så vill jag ha det :)
Det bästa vore allttså om jag startar ett eget företag som jag kan flytta runt på hur jag vill.

Jag kommer ihåg när jag hade kommit hem till Sverige efter ett år i London, så gick jag längs med Vätterstranden och jag tyckte allt var så skrämmande tyst, bortsett från vattnet som kluckade mot stenarna. Jag var ju van vid att alltid höra ljud, det liksom susar i öronen hela tiden när man bor i en så stor stad som London. Så medans jag gick där på strandpromenaden i ljudet från mina egna andetag så svischar ett godståg förbi, vagnarna verkade aldrig ta slut. Och vet ni vad? Jag absolut älskade det, ljudet av rörelse och bullriga fordon, I löööve! Då kändes helt plötsligt Jönköping mycket mer levande. Men igår var tystnaden det absolut bästa. Jag tog massa bilder också! haha jag kände mig som en turist när jag gick där och plåtade.




 

Det här är Jönköping för mig och det är nu jag kommer ihåg varför jag borde sakna staden mer än vad jag gör.



Igår så inhandlade jag en ny parfym! Victoria Beckham Intimately. Om jag nu inte kan bli en WAG så kan jag iaf lukta som en WAG :) 

I morgon bär det av ner till Karlshamn!

TJOPP!

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha det tror du va!? ;D

2008-06-18 @ 13:26:43
URL: http://fabulousprincess.blogg.se/
Postat av: Angelica

hahah vadå tror!!??

2008-06-18 @ 14:02:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0