Oinspirerad

Jag blir så oinspirerad av människor som inte gör nåt med sitt liv. Som bor kvar på samma ställe, jobbar på samma ställe trots att man tycker jobbet suger. Värst är sådana människor som vet vad de vill göra men aldrig tar tag i det. Det är väl bara att göra det liksom, utbilda sig till det man vill, jobba där man vill. Seriöst så är inte arbetslösheten så hög i Sverige som många tror, jag har fått jobberbjudanden, jag har flera vänner som får jobb och erbjudanden till höger och vänster. Får man inge jobb så kanske man borde fundera på hur mycket sitt CV suger för det är antagligen det som är problemet. Vill man komma nån vart med karriären så kan man inte räkna med att man kan bo kvar på samma ställe som man gör. Enda orsaken till att inte kunna flänga land och rike runt är om man har barn, då har man begränsningar och dessutom är det synd om barnen som måste flytta runt överallt.

Vill du åka till Kina, New York, London, Australien, what ever,,, gör det då! vad finns det som hindrar dig?? Så många drömmar som så få tar tag i,, jag blir deprimerad av sånt.

Jag vantrivs bland människor som inte har några mål eller några som helst ambitioner, såna som inte sysslar med det de vill göra. Lata och bekväma är ni. Lat + bekväm = tråkig
Lyft på rumpan och gör nåt istället för att gnälla över hur tråkigt allt är och hur lite pengar ni har. Pengar växer inte på träd, dom måste man jobba sig till, trodde alla visste det men tydligen inte.

Jag har lovat mig själv att aldrig vara sysslolös och jag vet redan nu att jag kommer hålla det löftet för fy fan vad oattraktivt det är med människor som sitter i soffan hela dagen och zappar mellan dåliga tv serier.

Däremot så älskar jag att omges av människor som är ambitiösa och vet vad de vill, skillade och smarta människor gör mig inspirerad och ökar motivationen för vart jag vill komma. Jag vill komma långt och det ska jag. Har jag bestämt mig för en sak så gör jag det och det tycker jag att fler ska göra.

Så ta er i kragen och gör nåt vettigt med livet, allt kan man inte få serverat på silverfat. Men bananskalet, det gillar jag, det är den vägen jag ska glida in på ;)

Hoppas någon fått en tankeställare iaf.. Ta inte detta personligt för det var inte riktat till någon speciell

Kommentarer
Postat av: Faläng

haha, du skrev skillade... höll på att ramla av stolen ^^. trodde aldrig att du skulle ett så nördigt ord =p... visar bara att man inte känner till allt om angie.

2008-06-25 @ 17:33:56
Postat av: sara

för ja ska på jobb intervju imon, se du ja e insperarad!

2008-06-25 @ 23:44:45
Postat av: Angelica

hhaha jag älskar ordet skillad :)

Hoppas det går bra på jobbintervjun Sara!!!

2008-06-26 @ 10:22:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0