Sanna vänner

Jag hade en konversation på msn med en av mina killkompisar idag om att det kan kännas lite tråkigt när folk flyttar. I alla fall så konverserade vi om vilka det egentligen är tråkigast att säga hejdå till. jag menade på att det är jobbigare att säga hejdå till såna personer som man inte vanligtvis hänger med så ofta,, man typ hejar på varandra och festar ihop osv, eller om det är jobbigare att säga hejdå till sina nära vänner.

Jag tycker det är lättare att säga hejdå till nära vänner för man vet att man kommer hålla kontakten och träffas, sen spelar det ingen roll att det går flera år utan att man träffas men man vet att man har dom där ändå. De andra kommer man ju troligtvis inte träffa mer och det är det som känns tråkigt, men det är just bara i stunden när man säger hejdå och sen går det över lika fort och så har man glömt dom.

Men han jag hade konversationen med tyckte tvärt om, han menade att man säger alltid att man ska hålla kontakten och träffas och blablabla men sen händer det inget och vänskapen rinner ut i sanden.. Men då är det väl ingen riktig vänskap man hade från början heller då? Sedan så tyckte han att man inte kunde va vänner om man inte träffades på flera år för att man får ett helt nytt liv och personligheten förändras.

Okej att man får ett nytt liv och nya bekantskaper om man flyttar någonstans men jag tror inte på att personligheten förändras. Värderingar, åsikter och karaktärsdrag kan ändras men inte personligheten. Självklart utvecklas man som människa ju mer erfarenheter man plockar på sig genom livet men man är ju ändå samma person.. har jag fel?

Det är tråkigt när ens vänner flyttar men om det är riktiga vänner så är man fortfarande vänner oavsett var på jorden man bor. En riktig vän är en sån som man inte behöver ringa till varje vecka eller ens skriva en rad på msn varje gång man är online samtidigt.
Jag har några bra vänner och det spelar ingen roll om det går veckor, månader eller år som vi ses på eller ens pratar med varandra, men ändå vet jag att jag har dom och det är just därför jag värderar dom så högt.

Är det klyschigt så säg men denna är till er, Sara, Ia, Emma Nielsen, Sofia, Hanna och Carro Nilsson för ni är de bästa jag har.


Sanna vänner har man kvar när de andra har gått
Sanna vänner kan man alltid lita på
När du kom behövde jag en vän
Sanna vänner kommer alltid igen

Alla måste ha nån att kunna lita på, det är så
Och en trofast vän är mera värd än guld
Jag vet, vänner prövas genom tidens gång
Sviker aldrig fast din väg är lång
Finns där vid din sida när vågorna slår
Håller det de lovar, det är vänner som består

Sanna vänner har man kvar när de andra har gått
Sanna vänner kan man alltid lita på
När du kom behövde jag en vän
Sanna vänner kommer alltid igen

Jag har fått en vän som jag kan lita på
I den mörkaste natt så finns hon alltid där
Mina tårar har hon torkat bort
Och tillsammans har vi skrattat gott
Hon finns där vid din sida när stormarna går
Ger mig mod att stå för det jag alltid har trott på

Sanna vänner har man kvar när de andra har gått
Sanna vänner kan man alltid lita på
Dimman lägger sig och de står kvar
Sanna vänner är det bästa du har

Kommentarer
Postat av: Hanna

Du är så jävla bra vännen min!
Ha en störtskön sommar där nere bland polkagrisarna (du måste lära mig hur man gör såna nån gång!) och sen på P&L och allt vad som händer i Dalom. Du är i alla fall fett värd att glida runt ett tag. Jag saknar dig redan mitt yrväder. Ses i Hedemora då =)

Kärlek

2008-06-05 @ 10:32:55
Postat av: Anonym

Det är ens värderingar, åsikter m.m. som påverkar ens personlighet så ändras de så ändras personligheten. Jag har haft vänner som tror att jag är samma person som jag var för 7-10 år sen å de är jag inte. Vilket har gjort att man inte umgås med dem... Att ens värderingar m.m. påverkar personligheten borde ju vara självklart. Sen är det ju inte säkert att personer ändras.

Men i 9 utav 10 fall rinner vänskap ut i sanden. Denna dikt förklarar de rätt bra

I Stunder har jag försökt få dig att må bra
I Stunder har jag försökt få dig att va gla
I Stunder har jag fösökt få dig att bara va
I alla dessa stunder har jag försökt få dig att förstå
Men dagen då jag dör jag glöms av dig ändå.

Å eftersom jag var anonym i inlägget tänkte jag väl att de är lika bra att vara anonym här också

2008-06-05 @ 10:48:04
Postat av: Angelica

Men Anders lugna ner dig ;) vi hade ju bara lite olika uppfattningar om det där,, det var verkligen inget personligt påhopp mot dig!!

2008-06-05 @ 10:57:10
Postat av: carfro

Gulliga hallonet!
:D Hoppas din sommar blir bra, o får du för dig att dra väg så släng iväg ett smess eller slå en pling. Så ses vi!

PUSSAR

2008-06-05 @ 11:19:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0