Babyboom


Barn är ett folk och dom bor i ett främmande land..... Den låten är sååå mysig! Nu har jag kommit underfund med att de gamla kompisar jag har från högstadiet och gymnasiet som inte har har barn går att räkna på en hand. Och vet ni vad? jag överdriver nästan inte heller. Jag börjar fundera på om det är jag som är gammal eller om det är dom som är unga mammor... Min slutgiltiga fundering blir att det är de som är fruktansvärt unga mammor :)
Men vet ni vad det är ju bra att dom har massa barn för då slipper jag skaffa egna barn, det räcker ju med att ställa upp som barnvakt nån gång ibland! Haha lita på mig, jag är bäst på barn... Som gammal aupair vat jag allt om hur man hanterar småkryp. Jag är och förblir allas "Tant Angelica". Är inte det helt fantastiskt?

Men just det jag skulle ju berätta om igår!
Klockan 9 på morgonen mötte jag Ia och bebisen Amber vid bussen och då gick vi och en tjej som heter Madde hem till Amanda och hennes lilla plutt Alexander. Hemma hos Amanda fikade vi och hängde. Och jag fick gulligulla hur mycket jag ville med Amber. Jag har lagt upp några bilder så att ni kan se vilken ypperligt bra tant jag är :)


Jag är absolut bäst på att mata små bebisar! Amber är ett mysigt litet matvrak. Jag är bäst på att man mata men när bebisar ätit färdigt kan det ibland hända en liten olycka. De spyr i floder! Så då vill jag gärna lämna över dom till nån annan tills vällingen lagt sig till rätta i magen :) Amber spydde mellan brösten på mig, det var mindre mysigt, jag visste inte om jag skulle dö eller bara svimma.


Här är Ambers tokiga mamma Ia. Mamma och dotter har matcht sina mössor med rosa. Supersnyggt ju!


Amanda fick också gulla lite med Amber. Amanda är gravid med sitt andra barn. Hon blev gravid trots att hon äter p-piller :S .. Gah så nu ska jag gradera mig,, jag ska aldrig mer ha sex utan p-piller, p-stav, pessar, p-spruta och dubbla kondomer. Man måste alltid vara på den säkra sidan.


Alexander blänger surt på mig. Han har världens sötaste smilegropar som tyvärr inte syns på den här bilden :)


Inser ni hur snygg jag är med barnvagn? Jag blir lika chockerad varje gång jag ser denna bilden. Jag är så jävla snygg!!! En ung, pigg och fräsch Tant Angelica.... Åååå jag vet så väl att jag skulle bli en sån snygg mamma...


Barn i alla ära, men visst är de som sötast när de sover?

Nu måste jag lägga på ett kol!! Ska strax åka till stationen för att ta tåget hem till Falun,, eller iaf till Borlänge. För ikväll får jag träffa Patrik!!!
Farmor och farfar kommer och vinkar av mig vid tåget :)

So long!

Kommentarer
Postat av: Malin - Professionell Makeupartist/hårstylist...

Frågestund om skönhet, makeup och hårstyling, ställ din fråga med... =)

2008-11-04 @ 22:25:20
URL: http://malinnestor.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0