Hemma hos pappa :)

Efter mycket om och men är jag äntligen hemma hos pappa. Min undersökning igår över hur långt söderut man kan åka på tåget utan att betala. Jag klarade mig fram till Falköping. Sedan var jag tvungen att betala 125 kr för att få komma till Jönköping, fy fan 125 kr för 40 minuters tågresa. Regionaltågen i jkpg kostar fan skjortan. När jag kommit fram till jkpg möttes jag av mina två småbröder och deras coola poolare,. Hahah Sofia du förstår nog exakt vad det är för vänner de har, säger bilar och fordonsprogrammet dig något?

Inte nog med att jag var omringad av oljiga tonåringar med fjun på hakan, jag var tvungen att glida genom jkpg i en volvo, ja det förklarar nog min situation. Vi  åkte till Campino och käkade för jag var vrålhungrig. Och sedan när vi skulle åka hem efter vi ätit så kom vi inte långt förrens det small till i bilen, jag trodde ärligt att min sista stund var kommen. Bromsarna släppte, Christoffer tryckte på pedalen men det var som att trampa i ett hål, jag kände paniken sakta komma krypandes och svetten började långsamt pärla sig på min panna. Christoffer är lugn som en jag vet inte vad, drar i handbromsen och rullar sakta in på en gata där visserligen bara bussar får köra. Vi kliver ur bilen och nu inser jag att mitt största problem inte längre är att jag varit med om en näradödenupplevelse utan att jag kl 23 hamnat mitt i jönköpings uteliv. Där står jag med fyra fordonskillar med snus under läppen och riskerar att hamna näsa mot näsa med gamla skolkompisar från gymnasietiden, jag kollar ner i marken och låtsas som om jag inte är jag. Det enda jag ville var ju att komma hem.

Efter att ha insett att bromsarna inte kommer att fungera glider vi långsamt genom jkpg till huskvarna för att ställa bilen utanför Johan så att pappa kunde hämta oss där.
Christoffer fick sitt körkort förra veckan så det måste känts mindre kul att åka utan bromsar, speciellt när jkpg alltid är proppat med polisbilar överallt.
Om ni nyss fått erat körkort och inte har kört många gånger själv och bromsarna helt plötsligt släpper, vad skulle ni då göra? Jag vet exakt vad jag skulle göra, jag skulle få panik och istället för att dra handbromsen hade jag släppt ratten och stoppat händerna framför ögonen och inväntat en kollision. Jag är med andra ord inte ämnad till att köra bil.
Slutet gott allting gott.

Imorse vaknade jag till det här vackre vinterlandskapet! Snö och is på dammen som jag lärde mig åka skridskor på när jag var typ 3 år. Jag har skrivit innan i bloggen att jag älskar att bo på landet och nu är det bekräftat. Jag skulle dock INTE kunna bo på landet för alltid.




De här två stollarna fick jag sällskap med på tåget igår. Faläng hjärta Helene. Visst är de söta?


Jag sitter vid pappas dator på hans rum (mitt gamla rum) och sedan när jag har tid ska jag lägga upp en bild på utsikten härifrån. Den är oslagbar.

Ikväll var det meningen att jag skulle ut och festa men det var innan pappa informerade mig om att det är en jävligt röd dag idag så inget bolag öppet idag inte. Pappa försökte pracka på mig en flaska vinglögg från förra julen. Vill han magförgifta mig eller? Så istället blir det en hänga med pappa kväll framför teven. I´m loving it!!

För att ni ska slippa läsa så långa inlägg så uppdaterar jag mer senare ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0