Kopparberg

fönt jag en körv så höppe jag i älva fönt jag en körv så höppe jag i älva i köpperberg!! Pratar men verkligen så där? Det är ju värre än skånska. För mig är skånska ett helt annat språk, allt under Småland är för mig Danmark... Haha ååå jag älskar att vara smålänning..
Kopparberg har en grej de är kända för,, Kopparbergs rekordeliga cider,, typ som Carlsberg i Danmark,, Det är Kopparberg, Danmark/Skåne som är de mest exotiska resmålen.
Åh vad jag njöt på seminariet när en tjej som hade föredrag om Göta Kanal som tjänsteföretag,, hon sa att de flesta olyckor händer på västra sidan,, alltså på fel sida av Vättern.. Hjo-Johan ville mörda mig just då.. Johan är en av dom härliga människorna som bodde i samma korridor som mig och vi kunde ha livliga diskussioner om vilken sida av Vättern som är rätt sida.. Östra sidan säger jag! Hjo finns ju knappt med på kartan :)

Och näe jag kommer fortfarande inte in på amsn :( Nästan så jag måste ringa någon istället för att få social kontakt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0