Showdans

Nu är det bekräftat, jag är fan gjord till att stå på scen och showa. Efter ett genrep som var allmänt rörigt så visste vi inte riktigt hur det skulle gå på uppvisningen. Av 23 dansnummer var min grupp nr 9, vi stod i logen, svettades och övade in stegen i huvudet och sporrade varandra till max. Efter 8 nummer var det vår tur, det var nu det verkligen gällde, tre djupa andetag och lite highfivande med dansläraren Sanna gick vi ut på scenen, ställde oss i rätt formationer. Ridån går upp, musiken börjar spela och inför en fullsatt Dalateater spikade vi dansen. Vi var så duktiga!!! Allt flöt på och nu efteråt känns det som att jag inte kommer ihåg något av vad jag gjorde på scenen, det enda jag vet är att jag älskade varenda sekund av det, jag visste att det såg bra ut.
Först tyckte jag det var lite tråkigt att ingen av mina vänner skulle gå och titta på dansen, det var vad jag trodde iaf. När ridåerna gått upp hör jag någon ropa, Angeeeeliiica!!!. Jag trodde det var till en annan tjej i gruppen som också heter Angelica men det var visst till mig :)

Efter dansen kom mina två bästaste bästa rumskompisar Ida och Karin med en fin liten bukett blommor. Jag blev så otroligt glad att de var där och tittade på mig. Det var inga dåliga komplimanger jag fick av dom heller.
Karin sa att av alla som stod på scenen just då var jag den med mest utstrålning och att det riktigt syntes att jag älskade att stå där och showdansa. Jag gav järnet och i slutändan visade det sig att det blev ett kanon framträdande.
Jag bjuder på lite bilder från bakom kulisserna!


Två snygga Angelicor som båda är grymma dansare! Skönheten ligger i namnet..


Här över jag på mina fingereggs som är helt oustanding. Ibland förvånas jag över min egna skönhet.. okej okej jag ska inte överdriva nu... Eller?


Hehe kolla in mitt fejkade leende. Det är varmt och svettigt i logen och pulsen går på högvarv.


Becca värmer upp och posar för fullt bakom kulisserna. Hon är oxå jätteduktig på att dansa. Synd bara att hon fick stå längst bak i formationen för hon syntes tydligen inte så mycket sa Christos. Ibland är jag glad över att vara tre äpplen hög så att man får stå där fram :)


En liten fnittrig jag som bara längtar efter att få gå ut på scenen och visa vad jag kan!


Jag och Becca har trängt ihop oss inne på en toalett och sminkar oss med mycket guld och glamour. Vi hade ingen spegel i vår loge vilket sögrejält, men snygga blev vi iaf :)

Tack Karin och Ida för att ni var och tittade på mig, ni gjorde min dag med blommor och komplimanger.
Jag väntar på att en gruppmedlem ska maila över gruppbildenpå alla oss showdansare så den får ni se senare :)




Kommentarer
Postat av: Anna

drop it like it's hot! drop it like it's hot! ni är skitsnygga!

2008-11-30 @ 15:35:13
Postat av: Anonym

hej. kul att dansuppvisningen gick bra! hälsa dalarna från mig! ps. skit snygga kläder ds.

2008-11-30 @ 22:57:14
URL: http://angelika.blogg.se/
Postat av: Angelika

hej. kul att dansuppvisningen gick bra! hälsa dalarna från mig! ps. skit snygga kläder ds.

2008-11-30 @ 22:57:27
URL: http://angelika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0