Fabulous Weekend

I must tell u that the weekend has been absofuckingfabulous. Det har varit intensivt som fan och vi hann med jättemycket. Jag har visat Patrik alla sevärdheter man bör se när man är i London. Vi kom fram till hotellet som låg i ett judekvarter vid kl 00.00 och då var vi sjukt trötta efter flygresan,, hehe snacka om jetlag. 1 timme känns ;)
På lördagen gick vi upp tidigt och tog tunnelbanan till Leicester square och vi spontanköpte biljetter till musikalen "We will rock you". Sedan traskade vi runt lite, först började vi vid Piccadilly circus och sedan gick vi vidare mot Buckningham Palace som följdes av en promenad i St James park som är en grymt mysig park. Köpte en glass och glassade i den varma höstsolen. Mysfaktorn var hög.
Gick sedan vidare mot Big Ben och London Eye. Vädret var tiptop!
Efter att sett på alla viktiga turistbyggnader så tog vi tunnelbanan till Harrods och tittade lite. Jag shoppade dock bara en samlarbjörn. Varje år kommer det ut en nallebjörn vid jul (ja jag vet det är lång tid kvar till jul) och nu har jag både nallen från 2005 och 2008. En som jobbade på Harrods sa att man kan tjäna stora pengar på att sälja de här nallarna på Ebay. Haha så det ska jag göra när ekonomin börjar tryta. Jag och Patrik ser så otroligt rika ut så jag fick till och med håret fixat med en liten lock med en locktång som var helt fantastiskt bra. Men jag tyckte den var lite väl dyr, men försäljerskan var en bra säljare iaf. Bra försök av henne men vafan jag är ju stundent!

*Fika på Starbucks*
*Patrik shoppar loss på Lonsdale*

Och nu var det dags för musikal!!! Patrik hade aldrig varit på musikal innan men nu typ älskar han det :) We will rock you var jävligt bra måste jag säga. Och å tycker jag att det är lite häftigt att huvudrollen är svensk.

*Buss till St Pauls Katedralen* (STOR katedral)
*Promenad över millenium bride*

Middag på grekisk restaurang bredvid themsen. Delade en flaska vin och åt god mat. myspyspatrik! Sedan gick vi på promenad längs med Themsen hela vägen till Trafalgar Square där vi vilade fötterna en stund.

*Tog tunnelbanan till Hampstead*
*Satte oss på en pub och drack Pimms*
*Åkte hem och kramades* (censur)

På söndagen åkte vi till Hyde Park och strosade lite och sedan åkte vill till Camden market och shoppade Jag shoppade typ inget men Patrik är typ galen i shopping :)
Åt den fantastiskt goda kinamaten i Camden och sedan åkte vi in till West End. Hade tänkt att gå på Oxford Street men vi blev trötta av att bara se folket på gatan. Oxford street på en söndag, nej tack.
VI satte oss på en pub istället och drack Pimms. Vi blev tillfrågade om vi ville köpa kokain av en kille. haha ser vi ut som knarkare, eller ser vi bara rika ut?

Vi funderade på om vi skulle på bio eller kmediklubb men det slutade med att vi åkte hem till hotellet tidigare och hade det supermysigt med take away mat och brittisk tv.

Igår gick flyget kl 11.30 från Stanstead så vi åkte till flygplatsen kl 8.25. Shoppade Pimms och Bailys Mint.
När vi landat i Västerås ser jag att vi åkt samma flyg som Blondinbella och hennes pojkvän Nils. Jag erkänner att jag läser hennes blogg ibland trots att den är rätt så värdelös. Måste säga att Blondinbella ser bättre ut på bild än i verkligheten och Nils ser bättre ut i verkligheten än på bild.

*Missade bussen så vi delade taxi med en annan tjej till tågstationen*
*Åt lunch på en italiensk pizzeria*
*Åkte hem till mig och sov 11 timmar*

Sammanfattning:
Den bästa helgen på länge och nu har jag ett starkt behov av att ringa Patrik och berätta hur mycket jag tycker om honom.


Patrik äter glass i Sankt James park. I bakgrunden syns Buckingham Palace.


Jag äter glass :) Visst ser det mysigt ut?


Patrik vid Buckingham Palace. (Han var mycket intresserad av vakterna med de stora muffiga mössorna)


Patrik vid Piccadilly Circus


Kommentarer
Postat av: Elin

Tror du slipper komplettera, det var ett rätt omfattannde inlägg!

2008-09-30 @ 22:15:19
URL: http://tribute.blogg.se/
Postat av: Zebran

Åh, vilka mysiga bilder! Synd att det inte blev fler. Fast det här minnet kommer jag dock att behålla resten av livet :) Puss!

2008-10-01 @ 00:27:00
Postat av: Clownmat

Fan Angelica mystiska Patrik är ju HET! Bra kap!

2008-10-01 @ 17:13:53
Postat av: Angelica

Men hörru Malin, jag dejtar bara HETA karlar. Hett till den heta så att säga :)

2008-10-01 @ 18:59:51
Postat av: susann

AVUNDSJUK!!!! Fan A, nu blev jag riktigt sugen på england... ´måste nog hitta en budget till en sådann resa=)

2008-10-03 @ 00:26:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0