Befinner mig i Blåkulla

När en bloggare inte bloggat på ett tag börjar den vanligtvis inlägget med att be om ursäkt för uteblivande inlägg. Jag är ingen vanlig bloggerska och tänker sålunda icke be om ursäkt. Befinner mig just nu i Blåkulla där jag och övriga kärringar med hucklen dansar foxtrot och jitterbugg runt en kokande kittel med häxbrygd.

Christoffer min påskgubbe till bror var snäll och hämtade mig i Mjölby i torsdags så jag slapp ta bussen till Ödeshög. Vi käkade lunch tillsammans innan vi rushade vidare mot Gränna. Solen sken och Vättervattnet glittrade och jag var en lycklig individ som satt och skrålade med till bilstereon. Åkte på en snabb visit hem till lillebror Johan för att titta lite på min kära borsson Alexander, min nya kärlek. Det var en stolt faster som stod där och höll i det lilla knytet. Jag älskar honom. Det är mycket förundrande hur man kan känna så för någon man aldrig förut hållt i, men när han låg där i min famn gick det som en stråle genom kroppen på mig och jag kände mig lyckligare än aldrig förr. Tänk att små bebisar kan ge så mycket kärlek ur en sån liten kropp.

Sedan bar det av till Ia på gatan ovanför. Det är alltid lika kul att träffa henne vilket ställer till problem när jag ska blogga om det. Det finns inga tangenter på tangentbordet som beskriver lyckan. Ia är en av mina allra bästa vänner som jag känt sen högstadiet, fan 10 år är ett halvt liv ju. Amber, Ias dotter som jag är gudmor åt har blivit 10 månader och kan tillochmed nästan gå och så kan hon säga titta. Hon missbrukar ordet titta, allt ska tittas på =)

Hell yeah! jag visar mina två första dagar i Gränna med bilder.. host host, jag glömde, jag är ju i Blåkulla (ni läste fel)

Christoffer försöker se helcool ut när han kör runt på sin änna coolare storasyster. åååå åka Volva 740 jag är en looser baby jag har inget körkort! *sjunger inombords på Markoolios gamla slagdänga*


Nu är det nära och hela jag är överlycklig! Har man än gång bott i Grännas trakter återkommer man alltid om än bara för en liten visit.


Lyckan jag känner här är oslagbar. Alexander är så fin.


Grännabesöket inleddes med lite barnlek. Amber tuggar nöjt på allt som kommer i hennes väg.


När Amber somnat tog vi vuxna flickor oss lite vin och jordgubbar medans laxen låg i stekpannan och potatisen i kastrullen. Ia är en orutinerad vindrickare och hör å häpnad, hon ägde ingen vinöppnare. Jag såg för mitt inre hur min kväll blev utan Chapel Hill men Madde agerade räddaren i nöden och kom förbi med öppnaren. Kvällen var räddad.


Laxen blev en mycket smaklig måltid!

Men vet ni vad? Jag lägger upp lite mer bilder sen. Sitter med Alexander i knät och vill inta ha dreggel på tangentbordet. Pappa sitter barnvakt.. vem tror ni det är som tar hand om honom nu då? ;)

GLAD PÅSK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0