Den gamle scouten fick fjutt på grillen

Hur många brudar krävs det för att tända en engångsgrill? Svar: en smålänning, en dalkulla och en norrlänning. Elin och Camilla skulle grilla korv, vad de inte hade tänkt på var att de inte visste hur en engångsgrill fungerade. Det blev ingen eld och vi försökte med papper och kvitton för att få fjutt på den, inget fungerade. Gammal scout som jag är fick jag igång grillen och agerade grillmästare. Elin och Camilla älskade mina korvar så nu är jag härmed anställd som grillare  för resten av säsongen. På valborg ska jag krydda korvarna med vin när ingen ser.


Vi satt på en filt igräset vid kålgårn i Falun, jättemysigt bredvid sjön och knotten svävade över oss. Bra initiativ av tjejerna att ha grillkväll.


Scouten är i farten. Hemligheten bakom att tända en engångsgrill är att blåsa lite på glöden så att den sprids. Visste ni att jag kan göra råbandsknopar och scouthälsning?
Jag är bra på så mycket, det har verkligen visat sig denna helgen. Jag kan flanera och shoppa, jag kan rida och koppla av i skogen och jag kan tända en grill. Hur många gånger har jag skrivit att den här helgen har varit top notch? Men så är det ju, jag har legat på topp hela helgen och ett sånt här bra avslut som ikväll gjorde helgen ännu bättre. Ja ja det må vara lite over the top att hylla sina vänner i ett blogginlägg, Men vet ni vad, jag tycker om dom och uppskattar dom helhjärtat.

Min nya rumskompis Camilla har flyttat in igår. Eftersom jag har två Camillor nu så får min rumskompis gå under namnet Millan i bloggen. Det är jättetrevligt att ha henne här, vi åt glass till kvällsmat med maränger och persikor :) Och så har hon två katter, jag ska sova med dom varje natt, en på varje sida. I brist på ragg får man ta vad som bjuds.
Imorgon är det ny vecka och jag ska vara ambitiös som aldrig förr ända fram tills på torsdag, då är det Valborg.. ohlalala Camilla, en baginbox och en grillad laxfilé. Någon som är på?

Kommentarer
Postat av: Malin

Valborg is the shiet, stora planer finns, jag meddelar mig med detaljer så får fröken Karlsson med umgänge ta ställning till förslagen. Om jag inte ska till Uppsala då.

2009-04-27 @ 09:10:48
URL: http://clownmatskoffein.blogspot,com
Postat av: [ Erika's Viktresa ]

Åh! Vad gott att grilla! Sköna bilder. :)



Japp, haft en fullspeckad dag/helg. Men kul! :) Rida islandshäst är så underbart. Är ju lite speciellt jämnfört med andra raser. :)



Kram!

2009-04-27 @ 09:13:54
URL: http://lifeabouterika.blogg.se/
Postat av: Elin

VINerKORV! Höhöhö!

2009-04-27 @ 15:40:40
URL: http://tribute.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0