I planerarstadiet

Imorgon är det jag som ringer hon som har hand om utlandsstudier. Idag kom det från ingenstans, jag måste iväg nånstans i höst. Köpenhamn, Tyskland, Italien, Spanien, Turkiet, det spelar ingen roll vart jag hamnar, jag tar det som bjuds. Hoppas verkligen på att det finns platser kvar, sista ansökningsdag till utlandsstudier var 15 mars så jag hold my fingers cross för att det ska finnas nåt kvar. Jag gillar Sverige men jag har spenderat 21 år här av mitt 22 år långa liv, jag vill se nåt nytt, andas lite ny luft. Dessutom är det en grymt bra merit att ha pluggat utomlands. Jag vill jag vill jag vill jag vill! Högskolan Dalarna är med i ett samarbete som heter Erasmus där vi studenter får möjlighet till att studera på ett universitet nånstans i europa,, det är mängder med universitet vi kan välja på.. Vad sägs om en termin i Madrid? Eller i Tyskland för att bättra på min tyska? Jag får inte drömma mig bort för mycket ifall att jag inte får nån plats.


Satt på Waynes idag och pluggade juridik, tog en paus från lagboken med att bläddra lite i en gammal veckorevyn. Nu har jag till och med fått stamgästkort eftersom jag är där varje dag och sörplar té :)
Imorgon står sola på schemat, föreläsning, utlandsplanering och lite kurslitteraturläsning.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag tror minsann att du glömde något på ditt schema för imorgon.

2009-04-07 @ 22:13:48
Postat av: Tessan

ja, va i helvete?!

2009-04-07 @ 22:22:34
Postat av: Camilla

Så viktiga var vi för henne!

2009-04-07 @ 22:50:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0