Jag är så glad....

inte bara för att det är sol och termometern visar på 17 grader i solen och himmlen är klarblå, nej jag är så fruktansvärt glad över att jag har så många bra människor i min omgivning som jag trivs med. Vissa dagar vill man bara stänga in sig och knappt svara på mobilen, de dagarna då man glömt att man blir så glad över att träffa och prata med de som man trivs med. Idag har varit en sån dag då jag strålat hela dagen. Träffade Hanna och Terese imorse innan föreläsningen, det var en bra inkörsport till dagen, kvack kvack! Efter föreläsningen träffade jag Elin och Carro utanför Kupolen i solskenet. Elin har fuffens för sig och både jag och Carro har Köpenhamnlängtan, det lilla mötet fick mig att fokusera på plugget samtidigt som jag hade ett leende på läpparna. Jag har rankat Waynees som ett av de bästa ställena i Borlänge att plugga på, trevlig personal, sköna soffor, gott té och allmänt uppiggande atmosfär. Spenderade lite tid efter plugget med att ringa till några vänner. Ringde Ia och pratade lite, det är alltid lika trevligt och nu för tiden pratar vi jätteofta! Sedan ringde jag till Caroline som jag inte träffat sen i somras, vi pratar tyvärr inte lika ofta som vi kanske borde, härligt med lite updates från hennes Stockholmsliv. Jag ska åka dit efter påsk och hälsa på, vi ska sitta på uteservering och titta på folk. Shit vilket tjat det är på mig om uteserveringar :)
Pratade med Tessan och återigen fick jag en inspirationskick och framtidspirr i magen. Hon har fått jobb på Arlanda i incheckningen, satan vad kul för henne! Inser ni vilken bra inkörsport det är för en turiststuderande?! Tessan fick höra att hennes utbildning var bra och är hennes utbildning bra så är min bra, även om hon går inriktning på kulturgeografi och jag företagsekonomi. Åh jag vill också sitta i incheckningen med formella kläder och påpeka för resenärerna att de har för mycket i bagaget och att de inte får medhava pincett i handbaggaget!!!

 Det är möten och samtal med människor som de här som gör att livet går runt och jag är så glad över det så det riktigt spritter i kroppen på mig!! Men håll i hatten, dagen är inte slut, efter min danslektion kommer Camilla hit, vi ska dricka vin och gå till Harrys och äta. Lyckan är numera total.

"Leendet du sänder ut vänder åter till dig"



Kommentarer
Postat av: Tessan

grejen är att hon jag pratat med inte ens vet vilken inriktning jag läser. hon tycker helt enkelt att turismutbildningen är bra! :)



have fun ikväll! ta ett glas vin för mig också vetja! & glöm inte bort torsdagens mission... ;)

2009-04-01 @ 17:39:32
Postat av: Malin

Min brorsa jobbar på Arlanda incheckning! Nu kan han och Tessan bli polers!

2009-04-02 @ 09:05:02
URL: http://clownmatskoffein.blogspot,com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0