Sparsmart student

Sista veckan på varje månad gräver jag och flera tusen andra studenter i spargrisen, alternativt pantar gamla kladdiga burkar från våra vilda fester. Första Maj ska jag arrangera ett demonstrationståg som ska spatsera mellan Borlänge och Falun. Hur högtalarna ska vi ropa "Gratis resor med kollektivtrafiken sista veckan varje månad"!! En uppfyllnad i kylskåpet kanske skulle vara bra.. Någon som vill följa med till Stockholm första maj och kasta sönderkokta nudlar på regeringshuset?
I bistra tider är jag mer sparsmart än vanligt, skulle åka hem från skolan med buss som vanligt, MEN jag kom på att jag har inga mer resor på mitt busskort. Jag var smart och tog tåget från Borlänge till Falun, det är "gratis". Att planka på "Tågkompaniets" tåg kan ge mig dåligt samvete eftersom jag tycker de är ett bra tågföretag med förmånliga priser,, och dessutom alltid fasta priser. Jag kände hornen i pannan växa på mig när jag såg SJ intercity tåg från Stockholm rulla in på perrongen, jag känner ingen skam när jag gratisåker med SJ. Det är så hutlöst dyrt att åka med SJ så hah där fick dom. Nä men grejen är den att har man busskort från länstrafiken i Dalarna kan man även åka tåg på det, konduktören ägnar busskortet en ynklig liten blick,, kollar med andra ord inte om det är giltigt. Så då får de väl skylla sig själva. Jag är både sparsmart och miljösmart när jag tar tåget.

Jag är helt slutkörd, pratade med Camilla klockan 17, efter det slocknade jag på soffan och vaknade strax innan kl 20. Japp och nu ligger jag här som ett vrak. Min laptop modellen större har återigen kraschat så nu ligger jag här och försöker balanser min lilla mini pc på knäna och dricker té med sugrör. Efter varje sipp med sugröret rinner en droppe ut och lägger sig på mitt bröst.


Jag dricker té ur ett cafe au lait glas eftersom jag lyckats krossa mina stora tékoppar när jag diskat. Jag har så mycket mjölk i mitt té att det ser ut som en skummig latte.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Sista veckan?? I mitt liv är det fattigt lätt andra veckan. Men så lever man ett liv i lyx och flärd också.

2009-04-20 @ 20:53:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0