Fredagar när de är som glammigast

Igår skrev Sofia till mig på msn och frågade om det var tillräckligt varmt för leggings,, nej för fan skrev jag, det är kallare än vad det ser ut. Fel av mig, i solen var det riktigt gött faktiskt. Var på föreläsning i Borlänge (det var varmare där än i Falun btw) och det var bara jag, Lisa och Hanna som behagade dyka upp så vi satt ute i solen och hade föreläsningen. Efter föreläsingen ordnade jag upp mitt liv med Helen (programansvarig). Solveig (lärare) skrattade åt mig när jag sa att jag äntligen ordnat upp mitt liv nu när jag vet vilka kurser jag ska läsa till hösten,, mina studier är mitt liv! Det är inte bara vi svenska studenter som har lite svårt för pakistanarna på skolan.. En pakistanare/bangladeschare (Solvieg ser ingen skillnad) hade frågat Solveig vilken kultur hon tyckte var den bästa.. min så klart blev svaret. Min skola är en enda stor kulturkrock.
Sedan åkte jag hem till Falun, träffade Sofia på stan, käkade lunch utomhus och tittade på folk.


Vi köpte den bästa räksalladen någonsin inne på det nya caféet, kommer aldrig ihåg vad det heter, men ni vet det där som ligger inne på nya gallerian? Första utelunchen för i år,, glammigt! Men när tusan öppnar alla uteserveringar? Det är inte lika glammigt att sitta på en stentrapp tyvärr.


Sofia och jag ägnade hela eftermiddagen åt att spana på pojkar. Jag har paxat alla, i paxleken gäller det att så fort som möjligt när man ser två eller flera killar i ett gäng paxa den som man tycker ser bäst ut. Sofia är lite segare än mig så hon får nöja sig med de "mindre" fina :P


Räksallad de luxe! Den är verkligen att rekommendera och den kostar bara 59 kronor som take away, annars kostar den 85. Fräsch sallad, majs, röd lök, tomat, gurka, kidneybönor, avocado, ägg, solrosfrön, citron, rom och mängder med räkor. Köp den!


Träffade Malin och Susann på stan, Susann fick den stora äran att fotografera färgklicken. Vi var en färgglad skara i ett grått Falun. Tre dubbelknäppta jackor i regnbågens färger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0