Barnvaktarangie

Alexander nyser på mig, jag blir alldeles blöt av snor. Typiskt barn att inte vända sig om när de nyser. Jag råkade väcka honom med dammsugaren, han vaknade upp livrädd och skakade. Jag fick så dåligt samvete så jag började gråta och säga förlåt tvåhundra gånger, han blev glad igen efter tio sekunder. Jag har dammsugit halva pappas hus nu, jag har dammsugit upp en hel hund. Att dammsuga hos pappa är som att dammsuga en hall flera gånger. Förstår ni vad jag menar? Det är ju alltid roligast att dammsuga hallen när man hör alla gruskorn rassla i röret. Pappa har en hårig hund och hon lämnar stora tussar i varje hörn, det är jätteroligt att dammsuga upp håret.
Jag luktar som en hel karl dessutom, dubbeldusch kallas det. Det fanns inget tjejschampoo hos pappa så nu luktar jag som mina småbröder. Typiskt.

Oj han ramlade


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0