I packartagen

Jag har en stor röd resväska från Titan som jag köpte för mina stipendiepengar när jag slutade gymnasiet för hundra år sen. Jag har packat ner och packat upp ur den hundra gånger. Min röda trogna vän har hängt med på flera resor och flytter. På fyra år har jag haft 8 olika adresser, nu är jag snart på väg till min nionde adress. Och nu äntligen vet jag hur man packar en väska, halva väskan kläder, halva väska skor, ta icke med dig något du redan vet från början du inte kommer använda eller använda endast en gång. Jag undviker att ta med mig sommarkläder, visserligen är det fortfarande 25-30 grader där nere i Tyskland men hur länge kan det vädret hålla i sig? Två veckor max. Förra årets höst och vinterkläder är såååå last season så dom får stanna kvar i flyttkartongerna :P Med andra ord så ska det inte bli några problem att få plats med allt det nödvändigaste, skinnjackan måste med och min röda ulljacka måste givetvis följa med. Allt annat nödvändigt får jag shoppa där nere. Jag är dock lite rädd över att tyska modet påminner om 90-talets mode :S

Men Angelica sluta pilla på datorn du måste fortsätta packa!

Kommentarer
Postat av: Hanna

när jag var i tyskland förra hösten fanns det i alla fall vanliga kläder också, men man vet ju aldrig :P

2009-08-31 @ 07:26:17
URL: http://hannahbannanah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0