Jag blir aldrig någon hemmafru

Min frukost smakar våtservett. Jag sitter barnvakt i dag, det är ett heltidsjobb från klockan 06 - 17. Vad har jag gett mig in på? Klockan är inte ens 8 och han har redan bajsat och spytt en gång. Jag vet inte vad som är värst, kan vara stanken från våtservetterna i kombination med bajs. Jag har inga som helst modersinstinkter i mig, jag vet inte all vad man gör med 10-månaders ungar. Han låter hela tiden, tror han försöker prata men jag har inget att prata med honom om, vi har nog inte samma intressen. Jag försökte involvera honom i en politisk debatt som pågick på tv, statistiken visade att de röda partierna har gått om de blåa.. men vafan sa jag varav Alexander skrattar förtjust.. oohh noo han kommer bli en Mona Sahlin. Jag kommer aldrig bli någon hemmafru med barn, jag skulle inte klara tristessen. Hemska tanke att bara ha ett barn att prata med om dagarna samtidigt som man försöker plocka ur diskmaskinen med en klängande unge på höften. Jag kommer aldrig bli någon lattemamma av den värsta sorten som fördriver hela dagar på Waynees Coffee och skvallrar om alla, pratar ammning, blöjmärken, BVC och dagisplatser.
Kan ni förstå att jag en gång i tiden varit aupair? Nääe inte jag heller. Det ska bli intressant att se hur jag ska klara av den här dagen. Mitt livs stora prövning.


Det är jättemysigt att vara med Alexander men det är ju ganska skönt när man kan lämna över honom till Johan när han ska äta och när blöjan måste bytas.

Jag avslutar inlägget med att min biologiska klocka gärna får ticka hur snabbt den vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0