Jag vill,jag vill,jag vill!

För bara ett halvår sen sa jag att jag aldrig ska starta eget företag eller bli chef, nu har jag ändrat mig. Startkapitalet till ett aktiebolag är bara 100 000,småslantar om ni frågar mig. Jag skulle knappt behöva ta ett lån för det,, jag är grym på att spara pengar. Ett år kvar i skolan sen kan jag sätta mina planer i verket. Jag ska läsa en kurs i entreprenörskap i Tyskland, jag längtar redan. I grund och botten är jag en entreprenör, jag har fullt med affärsidéer i huvudet som vill komma ut. Och nja de kanske inte är så realistiska, men hur roligt är det om allt ska vara realistiskt hela tiden? Jag skulle kunna lägga ner både energi och pengar på en sjukt rolig affärsidé bara för att se om den fungerar, om den inte fungerar så fine jag försökte iaf och på vägen dit hade jag roligt. Eller hur? Man måste ta lite risker ibland. Jag fick höra av en tjej en gång att Angelica du måste vara lite mer realistisk.. puff puff.. tänk om alla skulle vara realistiska, då skulle världen stå stilla. Den tjejen som sa så kommer förmodligen aldrig komma framåt om hon själv ska tänka i en realistisk bana. Jag är ganska spontan av mig, jag skulle kunna sätta mig på ett flygplan mot Gambia i kväll för att imorgon undervisa fattiga barn i en hydda. Eller åka till Silicon Valley, klampa in på Googles huvudkontor och övertyga kostymnissarna varför jag ska bli deras chef. Tror inte ni att Google är en bra arbetsgivare? Det är så mycket jag vill.. men gulp jag börjar bli gammal :S

Dags att sluta planera framtiden nu, Alexander har vaknat, jag är barnvakt idag igen.


Undervisa i en hydda var det va? Bilden är tagen i början av sommaren när jag, pappa och Knodden var och fikade på hembygdgården.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Rätt inställning Angelica!

Sätter man sig in i något så har man iaf försökt..

Till skillnad från vissa andra som snackar så mycket men där det aldrig händer något..

Har också funderat på att plugga entreprenörskap längre in i framtiden. =)

Härligt att se att du gör det du känner för att göra.. =)

2009-08-25 @ 23:21:45
URL: http://dendarjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0