Jigi Jigi i Turkiet

Efter en tämligen ostadig landning landade vi äntligen i Izmir i Turkiet, trodde ett tag vi skulle störta när piloten agerade bergochdalbanechaufför. Det var ett varmt Turkiet som mötte oss och vi åkte med buss ca 1 timma till Kusadasi. Och det är nu min och Annas galna vecka börjar så förbered er på ett långt inlägg och många bilder. Dagarna har bestått av mycket sol, bad, drinkar, vin och flirtande med hotellpersonalen. Karlarna slogs om vår uppmärksamhet bokstavligt talat, vi drog ner medelåldern på hotellet ganske rejält så det kan nog varit därför ;) Vi fick blommor, special treatment och tomtebloss på drinkglasen (ingen annan fick det).

Andra kvällen var vi på Bar Street och festade, en gata med massa nattklubbar och pubar. Vi betalade ingenting på hela kvällen, vart vi än gick se kom det med gratis drinkar till oss, härligt! Vi gled in på ett ställe och dansade, vi var de enda som dansade. Killarna i baren tyckte vi var så heta så istället för på dansgolvet fick vi stå bakom baren och dansa och locka dit gäster. Det fungerade, baren blev full med folk :P Efter lite gratis drinkar gled vi vidare till nästa ställe där de kastade upp oss på varsin högtalare där vi fick dansa inför de andra gästerna. Lyxhorejobb is the shit.
De flesta turkarna är sjukt trevliga men fan jag blev mordhotad av en med världens största näsa. Om jag inte skulle befinna mig på Jimmys irländska bar om en timma skulle han döda mig,, jag flydde så fort jag kunde. Senare i veckan råkade vi springa in i honom på stan, vi var då tvungna att springa och gömma oss. Galning!

Jag älskar havet så givetvis har vi hunnit med två båtturer. Den första var med fritidsresor med Jesper den danska reseledaren, han var het han. Det blev en hel dag på havet, med mycket sol och bad. Bra dag det där. Två dagar senare åkte vi på en ny båttur med en annan båt, Amores. Det var den bästa dagen i mitt liv. Den lilla hoppilandkallen blev helt kär i mig och det enda han kunde säga på engelska var Sexy lady. Jag erkänner, jag blev lite kär i honom också. Fan det är ju sexigt med havsråttor. Vi åkte längs med kusten och stannade och badade från båten på flera ställen. Vi snorklade, åkte bananbåt och hoppade från klippor. Jag förstår fortfarande inte att jag vågade hoppa! Jag är sjukt höjdrädd. När vi skulle åka hem var vågorna meterhöga och båten gick knappt framåt. Alla andra var lite sjösjuka förutom jag och Anna som satt längst fram i fören och tjöt av skratt. Jag älskade det! Efter att ha insett att vi aldrig kommer i land om vågorna ska va så höga satte de till vår stora förtjusning upp seglerna. Vi fick segla! Det var bland det bästa jag gjort i hela mitt liv, segla på medelhavet. Ååååååå jag vill igen!

Hotellet var det bästa någonsin och servicen var den toppen! Ringde man roomservice fick man fuckservice, hur bra är inte det? Jag hade en kort liten romans med en som jobbade på hotellet. Sista kvällen fick jag dock göra ett schema, det var många som bokade in mig. Hehe nä skämt å sido, men de var helt galna i oss.

Sista kvällen på hotellet fick vi gratis drink som tack för att vi ska skriva recensioner om hotellet. De sa att de önskade att alla gästerna kunde vara som oss, det fanns inget att klaga på. Det var tråkigt att åka hem och jag vill åka dit igen NU! Vi planerar redan en resa dit nästa sommar :)


Utsikten från våran balkong var så här fin.


Anna


Moi dag 1 utan solbränna


Backen upp till hotellet var plågsam


Vår underbara hotellpool

Harry Potter och en drink i solen



Varje kväll gjorde vi oss jättefina för att gå ner och äta av hotellbuffén och dricka vin. Självklart posade vi lite innan med en pelare som vi hittade utanför rummet.


Posa var det ja


Jag gjorde det! Jag kan fortfarande inte förstå att jag vågade. 5 meter upp i luften! Killen från båten var snäll och höll mig i handen ;) Han hjälpte mig upp på klippan, det var brant. När jag stod där uppe insåg jag att det bara fanns en väg ner, hoppa eller hoppa. Jag var livrädd och jag stog länge och tvekade men sen slängde jag mig ut och jävlar vilken kick man fick! Det var bland det härligaste jag gjort!

Sjukt bra vecka!
Mer bilder kommer på facebook,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0