Tankspridd Slarv-Maja

Jag hade tänkt att börja mitt nya liv idag, nu menar jag inte att sluta dricka vin, gå en timmes morgonpromenad och besöka Hemköps grönsaksavdelning. Nej, jag hade tänkt att gå till jobbet. Jag var väl förberedd och gick och la mig i tid igår kväll, eftersom jag tidigare på kvällen mellan 18-20 tagit ett powernap så hade jag stora problem att somna och somnade inte förrens vid 02. Väckarklockan ringde 05.30, jag snoozade endast i sju minuter, jag var pigg som en kvittrande liten lärka. Tog en stor kopp te, satte mig i sängen med laptopen i knät. Härliga morgon tänkte jag, mulet och grått ute, kan det bli bättre när jag ska jobba? Klockan blev 06, klockan passerade 06, något är konstigt tänkte jag där jag satt och sipprade på mitt äppelté. Fan bussen går ju klockan 06, hur kunde jag glömma?! Det var så längesen jag jobbade att jag inte ens kommer ihåg när bussen går.
Ingen större skada skedd dock, frukosten är framplockad och mina (2) gäster sitter där ute och mumsar. Jag är så serviceminded! Dock lite tankspridd...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0