Drömmaren

Ligger med min nya laptop i soffan och drömmer mig bort. Jag drömmer om London vilket innebär att jag läser potentiella jobbanonser och tittar på rum uthyres på www.gumtree.com. Det är min favoritsida näst efter www.facebook.com, haha. När jag flyttar till London ska jag söka alla jobb som går, spelar inte så stor roll var jag hamnar, huvudsaken är att jag har en inkomst medans jag letar efter ett jobb inom marknadsföring och event. Jag skulle vilja arrangera mässor, konferenser och kongresser och andra event. Först måste jag bara veta vart man hittar såna jobb :) Haha eller så skulle jag kunna jobba som entertainer på Madam Tuasauds, spela apa eller nåt. Eller varför inte musee värd på Tate Modern så kan jag vila ögonen på konst hela dagarna, det vore rogivande. Det är dock ganska mycket man måste tänka på när man ska flytta till London. På plats måste jag skaffa mig ett NI nummer (national identification number), bankkonto, boende mm. Dessutom måste jag kolla upp hur det fungerar med skatter och pensionssparingar och andra viktiga vuxengrejer. Engelskan har jag ju redan :) Tydligen så är jag flytande med en tämligen posh accent, det är vad min engelska och mina irländska vänner säger. Jag visste inte att min engelska var så bra :) Bättre än min svenska nu för tiden, haha. Vill ni höra min tyska? Nää tänkte väl det ;)

Mmm vad härligt det är att drömma om framtiden!

Nu ska jag stänga ner datorn för idag och slänga mig på sängen och läsa Twilight som jag inhandlade på bokus förra veckan (engelska versionen givetvis för böcker översatta till svenska suger).

 

Jag ska drömma om vampyrer inatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0