Snöjoggaren

Det var en gång för längesen djupt inne i smålands skogar en liten jänta som vaknade sent en tisdag förmiddag. Solens strålar lyste på henne genom fönstret, himmlen var blå och fåglarna kvittrade (hade det varit vår hade det kunnat vara så), snön gnistrade och kylan var outhärdlig. Trots kylan drog den lilla jäntan på sig löparbyxor och joggingskor och gav sig ut på de snöbeklädda vägarna med RixFM i lurarna. Hon sprang och sprang tills hon hamnade i Bunn, nu hade svetten börjat rinna, svetten frös till is och håret påminde om jultomtens skägg. Men hurtig som hon är fortsatte hon sin långa runda genom skogen i snödrivorna. Snipp snapp snut så var denna saga slut.

Tusan vad kall jag var om benen och rumpan när jag kom hem, helt röd av kylan. Åt en välförtjänt frukost bestående av mannagrynsgröt och apelsinklyftor, yummi yummi.
Nu ska jag och pojkarna in till jönköping och kolla lite på mellandagsrean och handla alkohol!


Jag och Christoffer på julafton

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Var också inne i Jönköping då:)Hade kunnat säga hej ju om man hade hörts av........Ha det bra.Kul att du har börjat blogga igen.

2010-01-04 @ 16:05:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0