Broccolisoppa toppad med falukorv

Mitt fattiga tema på mat fortsätter. Idag ska jag bjuda er på ett recept värdig en student som effektivt skrivit forskningsplan hela dagen.


Här är ett praktexempel på en suberb broccolisoppa gjord på tre ingredientser. Tag lite frusen broccoli ur din nästintill tomma frys, lägg i en kastrull och koka med vatten och buljong. Låt det puttra lite och sen är det bara att mixa med stavmixen.. För lite extra krydda, toppa med en falukorv sen har du gjort en delicat broccolisoppa a lá Anchelique.

Idag har varit en bra dag, jag har fått mycket gjort på forskningsplanen och om två timmar ska jag på spinning, det ska bli nice!

Uppdaterar senare kanske, nu ska jag lyssna på lite Emil Sigfridsson och njuta av ensamheten.


Kommentarer
Postat av: Anonym

O shit, emil sigfridsson. Det var nog minst hundra år sen. vilka minnen :P

2009-02-19 @ 18:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0