Mina bortglömda planer

Jag sitter och skriver en forskningsplan och för att få lite inspiration skummar jag igenom gamla arkiverade uppsatser på nätet från olika universitet och högskolor i Sverige. Då insåg jag att jag inte alls hamnat där jag ville hamna. Jag gick handels på gymnasiet och jag fantiserade om att jag efter studenten skulle börja plugga på den nybygda internationella Handelshögskolan i Jönköping. Allt som lät bra ville jag göra. Jag visste inte vad jag ville bli, bara att jag ville plugga just där för varje gång jag åkte eller gick förbi där tittade jag upp mot de stora panoramafönstren med utsikt över Munksjön och sa till mig själv att där kommer jag sitta med näsan i böckerna. Ett tag var jag också inne på att plugga på Handelshögskolan i Stockholm, har ingen aning om vad det var jag ville plugga men skolan är fin och ja jag hade nästintill toppbetyg när jag gick på gymnasiet. Efter alla planer på handelshögskolor var jag fullt besluten om att jag skulle bli fastighetsmäklare, det enda som satte käppar i hjulet för mig var att jag inte läst Matte C. Jag är värdelös på matte och klarade med en liten marginal Matte A och B,, jag grät inför hela klassen när jag inte klarade nationella provet i B-kursen.. Det var nog där jag insåg att jag aldrig kommer bli någon fastighetsmäklare.

Och var hamnade jag? Jag hamnade i Falun där jag pluggade media och reklam i ett år innan jag insåg att jag hamnat i fel bransch. Jag hade valt utbildning efter vad som lät som något man kan tjäna stora pengar på och det var titeln på mitt yrkesval som lockade mest då... Angelica Copywriter Karlsson skulle det stå i telefonkatalogen..
Slutligen hamnade jag på Turismutbildningen "Tourism Destination Management" i Borlänge".. Följde hela första året kursplanen men nu har jag byggt ihop mitt egna lilla utbildningspaket och jag får ut en examen i företagsekonomi inom området destiantionsutveckling..

Var det verkligen hit jag ville komma? Angelica Företagsekonomen Karlsson?



Högskolan i Jönköping




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0