Tisdag morgon när jag vaknar.....

tänkte jag att det här kommer bli en onekligen bra dag trots att jag ska jobba på mitt ädla jobb. Åt lite frukost bestående av knäckebröd som är en students fattigaste frukost innan csn kommer. Läste mina favoritbloggar, avslutade med en av de mindre favoriterna och ja det var där min dag förstördes från världens bästa dag till en dag med skräckblandad förtjusning. *******klubben (för att inte svärta ner dess varumärke) har funnit en bloggaspirant värd att stämmas.. Gulp vem är denna bloggaspirant? Jag börjar ana oro här borta på Gräddhyllan.. MEN eftersom jag i själva verket är en tämligen god medborgare i samhället har jag på helt eget bevåg tagit bort bilden och ja till och med raderat hela inlägget för att inte göra den nobla herren, medlem i *******klubben mer upprörd. Dagens goda gärning gjordes av mig, slå den om ni kan ;)

Jag kan förvisso hålla med *******klubben om att publicera bilder utan tillstånd inte är okej. Jag ska ringa Mark Zuckerberg (facebooks grundare) och snällt be honom lägga ner världens största community. Att tagga mig på bilder är inte helt okej.

Sådärja nu ska jag snart dra till jobbet och dra mitt strå till stacken!

Kommentarer
Postat av: JOANNA

god morgon:)

2009-02-17 @ 10:52:31
URL: http://byJoanna.blogg,se
Postat av: M

Om bilden är tagen av dig har du upphovsrätt till den oavsett vad den föreställer. Så länge du inte fotat något där det uttryckligen är "fotografering förbjuden" (exempelvis fabriker) eller planerar att använda bilden i publiceringssammanhang (dit bloggar ÄNNU inte räknas). Sen kan man ju använda sitt goda omdöme när det gäller vad man lägger upp på bloggen, men som sagt, så länge bilden är tagen av dig är den din att förfoga över som du behagar skulle jag tro.

2009-02-17 @ 11:40:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0