Faluns jävla bilister

Varför ska man varje gång man går över ett övergångsställe i Falun behöva hoppa fem meter åt sidan för att inte bli påkörd av en södernorrlänning? När det går så långt att jag börjar kalla dalmasarna för norrlänningar, då är jag bitter. Rusningstid i Falun går inte att jämföra med rusningstid i en storstad, här är det fan värre, stressar som jävla idioter och missar att det är väjningsplikt och har varit det ända sen 2000. Fast den lagen kanske inte etablerat sig här än, eller? Om jag fick bestämma hade jag velat införa omprövning på körkortet för alla falubilister.
När jag är hungrig har jag en tendens till att överdriva min ilska och låta det gå ut över min omgivning och även att jag har ätit nu så verkar det inte som mitt blodsocker har tänkt att stabilisera sig. Jag har en matklocka och när jag inte får äta regelbundet så känner jag döden komma krypandes. Jag ser bilder i huvudet av hur jag ligger i en sandöken där jag långsamt kommer svälta till döds, jag bryr mig inte om ökenmyrorna som biter i min kropp inte heller gamarna som börjar flockas runt mitt huvud, det enda jag kan tänka på är att få dö en snabb död. Det är som när man sitter i en sittlift på väg upp till en blåsig fjälltopp och känner den bitande kylan som gör att man vill somna in och glömma allt runt omkring. Mina värsta skräckscenarion är att dö av hunger eller kyla. Den här dagen är nog verkligen dömd till att bli lättirriterade-Angelica-dagen.

Har haft juridikföreläsning i Borlänge mellan kl 9-13, föreläsaren var en gammal avdankad jurist från Gävle som numera är lärare men sa "Vi jurister" i varannan mening.. Vad gick snett i hans liv egentligen? Från jurist till lärare.. Kan inget annat än att gratulera.
Jag har stängt in mig på mitt rum för att inte göra någon illa (Karin, ta det lugnt jag håller mig i skinnet), jag vill inte se folk på resten av dagen, det kan resultera i att jag gör något som strider emot Sveriges lagar. Vi har pratat straffrätt idag, intressant om ni frågar mig. Vi har räknat upp olika straff, dödsstraff säger jag med mordisk blick... Jaa säger herr jurist men det har vi ju inte i Sverige,, typiskt mumlar jag för mig själv. Följdfrågan till mig var vid vilka tillfällen jag tycker dödsstraff borde inträffa,, våldtäckter och pedofili svarade jag.. tystnad,, varför kunde ingen just då hålla med mig? Jag är inte korkad, jag säger bara vad jag tycker,, enligt mig är dödsstraff ibland ett välbehövligt straff. Hah ett ypperligt bra straff på falubilisterna kanske =) ojoj en smilegubbe, mitt blodsocker börjar med andra ord stabiliseras.

Jag ska ta ett powernap nu tror jag, lägga mig i sängen och tillverka scenarior i mitt egna huvud.. det finns inget bättre än att få fantisera lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0