Morgonfantasier

Igår skrev jag om att jag ville bli den där framgångsrika personen som lunchade med klienter och fick bestämma sina egna arbetstider, den som inte visste hur dagen skulle se ut när hon vaknade... Föreställ er det här istället, du vaknar upp varje dag bredvid mannen/kvinnan i ditt liv i din enplansvilla i utkanten av tätorten, klockan är 05.30, hunden släpps ut på bakgården, kaffet puttrar i bryggaren och i bakgrunden hörs P3s morgonprogram på radion, ni vet den där radion ni gemensamt fick av mormor när hon rensade ur sommarstugan. Ni jobbar på samma jobb, dock på olika avdelningar mellan kl 7-4 varje dag, ni ses på lunchrasten, äter er gemensamma lunchlåda. Arbetsdagen har nått sitt slut, i bilen hem skvallrar ni om allt skvaller som skett under dagen på er respektive avdelning, gnäller lite över chefens beslut, diskuterar Ulla-Britts viktnedgång och Görans skilsmässa och allt annat som cirkulerar på jobbet..
Ni kommer hem, rensar lite i trädgården alternativt garaget, ni äter er tallriksmodellmiddag i er prydliga villa, zappar mellan kanalerna och fastnar för reprisen på "På spåret"... ni går och lägger er med vetskapen om att imorgon kommer vara i princip likadan som denna dagen, har Ulla-Britt lyckats hålla vikten under natten? Gråter Göran fortfarande i smyg bakom kaffeautomaten?

Ja idag är sån dag då jag helst hade velat vakna upp bredvid någon jag tycker om, någon som har samma arbetsuppgifter som mig fast tjänar 20% mer i bruttolön, han som glömmer att fälla ner locket på toaletten, han som somnar framför teven med fötterna uppslängda på bordet, han som.....

Nähäpp Angelica nu får du sluta fantisera, dags att fixa det sista innan jobbet kanske..
Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: vickan

jag tyckte de lät sorligt.. fan va tråkiga liv!!

2009-01-21 @ 20:22:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0