Vi är styrda av nätet

Jag har inte ätit någon lunch idag för jag hade inte en tanke på att jag skulle va i skolan så länge så ni kan ju föreställa er hur hungrig jag är. Varför är inte det första man gör när man kommer hem att laga mat?

Konverserade lite med Camilla på msn istället:

Angelica säger:

man springer in genom dörren för att logga in på msn, stirrar igenom listan över vilka som är online, förundrar sig över att ingen skriver, struntar i att man är vrålhungrig för att kolla facebook

Angelica säger:

välkommen till år 2009

Camilla säger:

det är så det är baby! jag satt på datorn och började koka ägg (men glömde lägg i ägg) innan jag ens tagit av mig ackan

Angelica säger:

jag håller på att laga mat, struntar i om jag bränner den eller glömmer saltet, hey något nytt på webben kanske har hänt

Camilla säger:

ja vem vet. någon vän kanske ta taggad eller gått med i någon ny grupp

Angelica säger:

någon kanske skrev på någons wall

Camilla säger:

precis. eller tänk dig detta

Camilla säger:

någon kanske har laddat upp något på funwall

Angelica säger:

haha funwall har jag tagit bort för längesen

Camilla säger:

ja jag med. för där fick man ju saker hela tiden. var inte kul någonstans

Angelica säger:

det är mer spännande att veta att "kanske" kan det hänt nåt nytt

Angelica säger:

varför har jag 36 vänner som är online men som inte skriver till mig?

Camilla säger:

haha preics

Camilla säger:

haha kan inte svara det på det tyvärr. de kanske vill verka svåra

Angelica säger:

jag förstår inte grejen med att verka svår,, jag ska aldrig mer ta något initiativ

Camilla säger:

nej prova på att spela svår. det kan vara lite kul med något nytt

Angelica säger:

spica upp mitt liv lite kanske,, jag ska börja med att sluta säga ligga 700 ggr varje dag

Msn styr mitt liv, det är det första jag gör när jag vaknar och det sista jag gör innan jag somnar, avslutar lite konversationer. För att inte tala om facebook, jag tror jag kollar facebook i snitt en gång i timman.. hur effektiv tror ni jag är när jag pluggar? Och ja jag måste nog sluta säga ligga för jag känner själv hur det börjar gå till överdrift,, ordet ligga börjar tappa lite mening för mig, det är som när man säger jag älskar dig varje gång man avslutar ett telefonsamtal.

Nu ska jag avsluta min lunch som delar plats med tangentbordet och sen ska sörpla lite te, ta ett powernap som en gammal tant och sen ska jag träna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0