Freedom ooooooo freedom

Passerkortet till mitt gamla jobb har tyngt mig, jag har in i det sista våndats för att gå dit och lämna tillbaka det. Ångesten har varit skyhög. Idag tog jag och Sofia mod till oss och traskade den långa vägen till bunkern som vi jobbat i. Fötterna kändes som betongklumpar, svetten rann och hjärtat bankade hårdare när vi började närma oss. Det är det minst utveclande jobbet jag någonsin haft och kommer ha, min största skräck var att all min utveckling som skett sen jag slutade där skulle försvinna och jag skulle åter igen vara tillbaka på puppstadiet. Mitt gamla jobb har vissa likheter med trollkarlsfängelset Azkaban, all lycka i världen försvinner och man blir galen, man kan bara tänka mörka tankar. Innanför betongväggarna på bunkern finns ingen lycka. Jag och Sofia måste varit dagens höjdpunkt med vårat besök.

På vägen hem höll jag på att törsta ihjäl och jag övervägde nästan att doppa tungan i en uttorkad bäckfåra. Sofia hindrade mig. Jag sov jättelänge idag, till klockan halv 11 men jag är fortfarande trött så jag tror jag slänger mig på sängen och skickar lite medlidande tankar till människorna till bunkern :P


Kommentarer
Postat av: Torsten

dagens höjdpunkt? prova med årets höjdpunkt. ja det är sant. eller kanske delad första plats med när vi lurade i helen att bob marley skulle komma till reggaefestivalen i uppsala i år.

2009-07-27 @ 19:22:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0