Harry, äntligen..

Som jag har längtat efter denna dagen. I över ett år har jag gått och väntat på att äntligen få se sjätte filmen av Harry Potter. Ni vet väl redan att jag är besatt av Harry? Jag ska se filmen klockan 21 ikväll på filmstaden i Jönköping tillsammans med mina småbröder. Johan borde egentligen inte få följa med, han trodde det var Sagan om Ringen som jag bokat biljetter till. Harry Potter är heligt för mig. Just därför bjuder jag på ett gamalt inlägg från min resdagbok London sommaren 2007.

2007-07-24 11:20 London, Storbritannien Harry Potter ar magisk
Tjenixen pa er!


Var ett tag sen som jag skrev men varat tangentbord har varit trasigt men nu ar det antligen fixat..
Dammsugaren har oxa gatt sonder sa jag slipper dammsuga iaf :)

Just nu skiner solen och himmlen ar bla men vi far val se hur det urartar sig.. Ni kanske har hort om alla oversvammningarna i England?

I fredags var det Harry Potter hela kvallen som gallde.. Forst gick jag och Stina och tittade pa filmen,, Den var jattebra! Daniel Radcliff ar en liten pojke i en mans kropp :) Nar man laste boken sa hade man fortfarande bilden utav en pojke i huvudet och sa ser man filmen och sa vips har han blivit vuxen!
Men gud vad magisk han ar Harry :)
Tips: Ga och se den!

Efter filmen sa gick vi till Piccadilly Circus for att inhandla den sista Harry Potter boken som slapptes vi midnatt. Vi kom till Waterstones (bokaffaren) typ 23.50 och ni kan nog inte forestalla er kön som var dar. Pa nyheterna dagen efter sa sa de att det hade varit en halv miles lang ko! helt sjukt! Nar det bara var 10 sekunder kvar sa borjade nedrakningen och folk borjade hurra och skrika hysteriskt och sen slogs dorrarna upp till Waterstones och kon borjade sakta men sakert ta sig framat. Vi stod i kon i 50 minuter och sen kom vi antligen in sa att vi kunde kopa varat exemplar :)
Helt galet att det finns folk som ar sa besatta utav Harry Potter. Det fanns till och med de som hade klatt ut sig dagen till ara.. eller kanska man ska saga natten till ara..

Jag har dock inte borjat lasa boken annu.. Ben och Alon har redan last ut boken! Det tog Alon bara en dag att lasa ut en bok pa 600 sidor! helt sjukt ju!

Pa lordag morgon sa gick jag upp tidigt och tranade och sedan akte jag till Notting Hill och traffade Charlotta.. Ahh vad jag har saknat det!!
Konstigt bara att vara dar utan dig Emma.. snyft! The Old Swan.. do u remember?
Vi gick ner en svang pa Portobello och trangdes med alla turister men vi var inte dar sa lange for efter att vi mott upp Stina sa gick vi och at pa Pizza Hut pa High street Ken..
Ah Emma vad manga minnen jag har darifran!
Efter maten sa gick vi och tittade runt lite i affarerna.
Pa kvallen var jag barnvakt och Charlotta var med mig sa det var ju nice med lite sallskap.. hihi :)
Alon kom hem fran Paris i lordags och han hade kopt en bild pa Eiffeltornet at mig.. ah han ar saaa gullig :)

I Sondags sa var jag med Charlotta och Stina och slappade vid the Ladies pond i Hampstead Heath.. Riktigt skon dag var det,, bara ligga i solen och njuta..
Nar vi skulle ga sa motte vi Geri Halliwell som var ute och gick med en van och sin lilla unge i vagnen.. Thats sa cool! Jag kande inte riktigt igen henne men Charlotte gjorde.

Pa sondagskvallen sa var vi hemma hos Stina och lagade mat och hade det jatte trevligt!

Sammanfattning av helgen:
Slapp och harlig helg :)

Jag har tagit ett beslut men det ska jag beratta om senare :)

Ha de gott!
Nu ska jag ut i tradgarden och lasa Harry Potter :)

Kan inte sluta le :)
Jag med mitt exemplar av Harry Potter and the deathly hallows. Ni ser väl hur lycklig jag är?

Overlycklig over bokkopet :)
Stina var lika lycklig hon!

Mugglare och journalister!
En mugglare!

Dumbledore trollar
Folk var helt euforiska och en del var utklädda till olika karaktärer från böckerna. Här ser ni en man utklädd till Dumbledore.

Sista Harry Potter boken ar vard att koa for :)
Kön var jättelång men det var värt allt köande ska jag säga er.

Trotta Stina!
Stina med Harry Potter vid the ladies pond i Hampstedt Heath.

Om jag skulle lista mina bästa händelser så är köandet utanför Waterstones vid Piccadilly Circus lätt med på min top10 :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0