I John Bauers skogar

Började dagen klockan halv 8 med en 7 kilometers joggingrunda. Jag sprang genom John Bauers trollska skogar till Bunn och hem igen (obeservera att jag är hos pappa och inte i Falun). På hemvägen körde jag intervaller mellan telefonstolparna på Bunnvägen, jag brukar springa intervaller mellan lyktstolpar men det finns inga på den vägen så det fick bli telefonstolpar. Avståndet mellan dom stolparna är längre och jo det kändes i benen minsann. Och nu har jag laddat upp mina batterier med havregrynsgröt spacade med vinbär från pappas vinbärsbuskar och jordgubbar, det var lyxigt minsann.

Jag älskar att springa här hos pappa, det är så sjukt vackert överallt.

 
Den här målningen av John Bauer har väl alla sett? Prinsessan Tuvstarr som sitter vid ett tjärn. John Bauer fick sin inspiration till målningarna från skogarna runt Bunn. Hehe när jag är ute och springer i Bauerskogarna är jag Tuvstarr som skuttar runt med sitt långa hår ;) jag och min livliga fantasi.




Kommentarer
Postat av: Therese

Det låter härligt! Önskar att jag med kunde springa men kan inte för en skada :( kram

2009-07-14 @ 15:03:24
URL: http://theperfectwife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0