Thunder and lightning

Oj vilken lång dag det blev på jobbet idag, hela 6 timmar ju. Har suttit och fört in bokningar i journalen och mailat ut bokningsbekräftelser till gästerna som kommer nästa vecka. Det är Dalecarlia kupp här i Borlänge då så det blir en hel del gäster här. Inatt har vi haft 4 stycken gäster från Jönköping,, shit tänker jag, är det verkligen sån dialekt jag har?! I jönköping pratar man som sengångare, drar ut på orden och mummlar lite. Jag hoppas för min omgivnings skull att jag inte låter så.

Helvete vad det åskade igår natt vid tolvtiden. Jag låg under täcket, höll händerna för öronen och räknade sekunderna mellan blixt och knall. Det var inga sekunder att räkna, åska bullrade rakt ovanför taket och jag tänkte att snart fan får jag en blixt i huvudet. Många tycker det är mysigt med åska, jag hatar åska och jag är livrädd. Usch och fy för åska. Det enda positiva med åska är att den rensar ur luften.

Jag hade tänk dricka vin med Malin och Mounira ikväll men just nu lockar mitt egna sällskap oerhört mycket.. fast vin är trevligt det med, men det gåt fler tåg som det gamla ordspråket säger :)
Jag köpte alla Harry Potter filmerna igår, jag måste ju mala igenom dom innan bio premiären för nästa film. En liten update skadar ju inte :)

Sådärja, nu ska jag stänga av kassan, släcka ner datorn och låsa receptionen och sedan glida iväg på Beccas cykel till Beccas lägenhet för att slänga mig på Beccas soffa och chilla.. ååå en rök på Beccas balkong kanske ;)




Jag och Becca på s2 förra sommaren. Först var det födelsedagsfest hos Lisa med grillningen. Becca, kommer du ihåg vad som hände senare på natten!?? hahaha




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0