12 km senare - Stångtjärn

Mina nya löparskor från Nike gör att jag flyger fram. Det här var utan tvekan den skönaste springturen på länge. Stångtjärn tur och retur blir ca 12 km. Sprang dock bara 6 km åt gången för bryggan vid Stångtjänrsjön lockade. Satt där ca en kvart och tittade på det stilla vattnet. Där ska jag bada nån gång i sommar. Skulle vara kul att dra ihop ett gäng, grilla, bada och chilla. Det var fin väg att springa på, kändes som jag sprang långt ut i skogen, älskar att springa ute i naturen bortsett från alla flugor som splaschar i mina ögonvitor,, fan vad vidrigt det är när de små krypen dör mitt i mitt snyfält. Att ha ett par bra löparskor gör verkligen skillnad, stegen blir mycket mjukare och man orkar definitivt springa längre. Något som är lite frustrerande är att min kondition verkar vara bättre än muskulaturen i ben och höfter, det känns som att jag kan springa längre men benen blir trötta snabbare än hjärtat och lungorna lägger av. Fattar ni vad jag menar? Och nu sitter jag här helt nöjd och har nyss slängt i mig havregrynsgröt med färsk ananas, banan och äpple. Imorgon blir det jobb på hotellet, börjar kl 06.30 så bästa att hoppa in i duschen och sen sova kanske.


Mina nya Nike köpta på Team Sprortia för 1395 kronor. De är lätt värda varenda öre  även om det kändes bittert när jag stod vid kassan och betalade.


Inuti skorna under sulan kan man stoppa en liten sensor till pulsklockor som mäter distans, puls, tempo, kalorier och säkerligen något mer avancerat.


Killen på Team Sportia lurade på mig dyra löparstrumpor. Två par för 200 spänn. Nu vet jag varför det finns något som heter löparstrumpor. De var så grymt sköna att springa med och de suger upp svetten och sitter perfekt på foten. Tack till säljaren på Team Sportia, Kupolen =)


De sitter perfekt på mina små fötter.


Googlade en bild på Stångtjärnen, den lilla sjön jag vilade kroppen vid. En jätteliten sjö som säkerligen blir jättevarm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0