Den nya chefen

Jag är chef över mig själv på mitt hotelljobb och nu ska jag tillochmed få anställa lite extra personal över Peace and Love när hotellet är fullbokat. Har redan anställt Camilla och så har jag försökt nå Sofia hela dagen men utan resultat, hade tänkt att erbjuda henne att få komma på anställningsintervju hos mig, mohaha. Det är så kul att få så mycket ansvar och befogenheter. Känner mig dessutom som världens mest strukturerade människa där jag sitter och för in bokningar i journalen samtidigt som jag svarar i telefon och ser på papper som sprutar ur faxen. Igår var faxen trasig, trodde jag iaf men felet var bara att telefonsladden inte satt i. Fax är så 80-tal och jag förstår mig inte på dom, men det är fascinerande hur någon kan stoppa in ett papper i sin fax och sen dyker det upp i min fax på ett annat papper. Första gången faxen ringde fattade jag ingenting, jag sprang runt som en galning i receptionen och försökte hitta telefonen som ringde, sen började papper spruta ur faxen och jag kände mig som världens mest korkade människa.

Nu är jag hemma och ska fortsätta vara strukturerad. Åker hem till pappa imorgon över helgen för min lillebror tar studenten på fredag. Funderar på om jag ska vara smart och pack stora resväskan med vinterjackor. Skulle vara skönt att rensa ur lägenheten lite.


Satt utanför Kupolen och väntade på Christos, han skulle överlämna Beccas nycklar till mig. Jag ska få låna hennes lägenhet i sommar när jag jobbar helger för bussarna från Falun till Borlänge passar inte när jag ska vara där tidigt på morgonen. Tack Becca! Och vet ni vad det bästa är?! Jag får låna hennes cykel hela sommaren =)


Tog en slurk cola i väntan på greken.


Kommentarer
Postat av: Elin

här hör man! tänkte ju skriva idag och höra när jag skulle ge dig nyckeln, men då slipper jag tänka på det alltså.

2009-06-09 @ 16:23:22
URL: http://tribute.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0