Halv åtta hos mig

Nu ska vi se vad kvällen hade att erbjuda. Till förrätt serverades det... öö hmm ingenting. Det där blir troligtvis avdrag för väninnan. Vad står näst på tur? Jo en thaiinspirerad varmrätt, lagad av inga mindre än värdinnans gäster. Ojoj det här kan defintivt bli avdrag på poängen. Men vad tycker nu egentligen gästerna och värdinnan om maten? Kryddig mat som retar smaklökarna , kan det bli en tiopoängare kanske. Hur blev maten och vad tyckte gästerna om underhållningen.. låt oss nu följa kvällens gång med bilder.. Va, vad sa du nu? Nej nej luktbilder finns tyvärr inte att tillgå.


Värdinna och gäster möttes upp vid hemköp likt en stor familj och inhandlade diverse småburkar och förpackningar till kvällen måltid.


Helen styckade en hel fågel,, detta kan komma att ge avdrag när hon står på tur som värdinna. Grovt och okänsligt stack hon kniven i det lilla fjäderfjät.


Grovt var det ja..


Gästerna Henrik och Helen står med fötterna nära spisen.


En bra gäst är en gäst som fixar och trixar hemma hos värdinnan. Torsten tyckte värdinnan behövde en karl i huset.


Henrik rör i grytan så att det blir fartsträck efter sleven.


Värdinnan avstod matlagandet och dukade bordet.


Och drack lite vin medans hon väntade på maten.


Värdinnan posar med sin gäst. Det här kan öka poängen.

Gästerna har satt sig till bords, spänningen är olidlig. Smakar maten bra?


Upplägget är fint och värdinnan kan kamma hem några extra poäng.


Gästerna ser ut att trivas ihop iallafall.

Sådärja nu var första deltävlingen i Faluns egna uppsättning av halv åtta hos mig avklarad. Nu återstår att se hur nästa middagsbjudning blir. Kan jag vinna kanske? hoppas! Mycket trevlig kväll med god mat och bra sällskap. Jag älskar att få maten serverad på bordet, satan vad gott det var! Henrik och Helen är stjärnkockar minsann. Jag är nöjd över kvällen och nu har jag packat väskan till imorgon för då åker jag ner till Småland.

Guten Nacht!

Kommentarer
Postat av: Systrarna

Vi håller med, inget slår egentligen nypoppade saltade popcorn med en aning dutt smör! Vilken fin blogg och gud vad god maten ser ut på bilden, jag förstår att det var en lyckad kväll!

2009-06-21 @ 18:17:45
URL: http://systrarnavidspisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0